Ytterligare ett samtal till SAS support och en obekväm känsla av att man inte kan lita på svaret till 100%,
Har en resa ut ARN-CPH-MIA 1 November, hem MIA-ARN 12 November. Resan ut är nu inställd (båda flygen). Min ambition är att försöka få 2 st 2-4-1 Amex voucher förlängda då det är extremt svårt att hitta bra alternativ för tillfället (till 5 personer).
Båda 2-4-1 vouchers går ut 2021-10-31.
Agenten sa att om jag avbokar resan så får jag tillbaka alla poäng inklusive voucher men ingen förlängning av vouchern, detta stämmer med vad jag lyckas läsa mig till.
Men vad händer om jag avvaktar? Enligt supporten kan SAS automatiskt boka på en ny resa, oklart inom vilket tidsspann dom kan tänkas välja.
Om ingen ny resa bokas kunde jag ringa in samma dag som flyget ställdes in (1a November) och få tillbaka alla poäng och voucher med förläggning (1-2 månader).
Stämmer det? Vill inte riskera att förlora alla poäng då det normalt måste avbokas 24 timmar innan avresa men vad gäller när flygen är inställda?
Vad händer om jag inte ringer alls?
Har fått så många olika svar från SAS supporten anf diverse regler på senaste tiden att jag mycket hellre tar råd från experterna här
Har en resa ut ARN-CPH-MIA 1 November, hem MIA-ARN 12 November. Resan ut är nu inställd (båda flygen). Min ambition är att försöka få 2 st 2-4-1 Amex voucher förlängda då det är extremt svårt att hitta bra alternativ för tillfället (till 5 personer).
Båda 2-4-1 vouchers går ut 2021-10-31.
Agenten sa att om jag avbokar resan så får jag tillbaka alla poäng inklusive voucher men ingen förlängning av vouchern, detta stämmer med vad jag lyckas läsa mig till.
Men vad händer om jag avvaktar? Enligt supporten kan SAS automatiskt boka på en ny resa, oklart inom vilket tidsspann dom kan tänkas välja.
Om ingen ny resa bokas kunde jag ringa in samma dag som flyget ställdes in (1a November) och få tillbaka alla poäng och voucher med förläggning (1-2 månader).
Stämmer det? Vill inte riskera att förlora alla poäng då det normalt måste avbokas 24 timmar innan avresa men vad gäller när flygen är inställda?
Vad händer om jag inte ringer alls?
Har fått så många olika svar från SAS supporten anf diverse regler på senaste tiden att jag mycket hellre tar råd från experterna här