Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

GOTBound

Medlem
Nu vill jag inte vara för smart... jag har hittat resa till Miami i Economy Light [tanken är att försöka använda upgrade vouchers], returresan är MIA-JFK-ARN där MIA-JFK flygs av American Airlines med AA nummer på flyget så inget codeshare med AY.
Finnair skriver:
Finnair Plus Silver-, Gold-, Platinum- och Platinum Lumo-medlemmar samt oneworld Emerald- och Sapphire-medlemmar har rätt att ta med en extra väska (max. 23 kg) på resor med Finnair (AY-kod finns på biljetten och flyget trafikeras av Finnair eller Norra).

American skriver:
1st checked bag is complimentary for:
Eligible AAdvantage® Aviator® and Citi® / AAdvantage® cardmembers (on domestic American Airlines operated itineraries)
AAdvantage® Gold
oneworld® Ruby

Checked bag policy − Travel information − American Airlines

Jag tolkar det som att Finnair Platinum, OW Emerald, även kan ta med en gratis väska på ett AA flyg?
 

AABack2ARN

Medlem
Lite längre ner står:

1st, 2nd and 3rd checked bags are complimentary for:
  • Confirmed First customers on 3-cabin aircraft*
  • AAdvantage® Executive Platinum
  • AAdvantage® Platinum Pro
  • oneworld® Emerald
  • Active U.S. military and/or dependents with ID traveling on orders (1st - 5th bags free of charge)
  • Active U.S. military with ID on personal travel
*Executive Platinum, Platinum Pro and oneworld® Emerald members traveling in First on 3-cabin aircraft may check a 4th bag at no charge.

Så du ska kunna ta med en, två eller tre väskor utan extra kostnad.
 

Doctor-X

Medlem
Ni som gjort denna matchning och lyckats, är detta rätt ordning:
1) Skapa ett Finnair Plus-konto
2) Boka en biljett från ARN till någon av de destinationer som anges för matchningen
3) Skicka in matchningen.
 

ZZZebra

Medlem
Ni som gjort denna matchning och lyckats, är detta rätt ordning:
1) Skapa ett Finnair Plus-konto
2) Boka en biljett från ARN till någon av de destinationer som anges för matchningen
3) Skicka in matchningen.

Ja, det är exakt så jag gjorde och det gick bra. Som nämnts så måste åtminstone en av flygningarna vara direkt till/från Stockholm. Jag valde dagar så jag har båda som direktflighter. Jag har bokat det som en långhelg just för att göra matchningen.

Jag har gjort det i den ordningen, men väntar fortfarande. Hur lång tid tog det för er som fått matchning?

Jag skickade in i början av förra veckan och jag fick ingen bekräftelse att jag fått matchning men när jag tittade på fredag lunch så såg jag att jag blivit Platinum (är alltså EBD).
 
Last edited:
Toppen