Senaste nytt

Tips på hotell på Seychellerna

Link

Medlem
Det lutar således åt att chansa på någon halvkvalitetsresort för 2000sek/natt.
Tackar för era inputs!

Via Secret Escapes hittade jag L Escale Resort Marina & Spa, inklusive frukost och middag för drygt 4000:- per natt. Visserligen ingen strand men har ändå planerat att ta en hyrbil. Hotellet är helt nyöppnat och ser bra ut, kan slänga in en liten recension om en dryg vecka
 
Mango House kostar tyvärr mäktiga 724€/natt …och 95k poäng/natt, så jag kommer inte så långt med mina 150k Hiltonpoäng :oops:
Övriga Hiltons ligger strax över 500€/natt. Det lutar således åt att chansa på någon halvkvalitetsresort för 2000sek/natt.
Tackar för era inputs!

Har inte Hilton en kampanj igång för att köpa poäng till halva priset?

Här är ett upplägg för att boka 5 nätter, om det finns tillgängligt.

1/ Köp 115000p och få 115000p på köpet, pris 1150 USD, vilket motsvarar 10000 SEK

2/ Tillsammans med dina befintliga 150000p har du nu 380000p

3/ Boka 5 nätter i rad. 95000p x 4 nätter (5:e natten gratis)

Genom att spendera 10000 SEK kan du därmed få till en bokning värd 31500 SEK. (6300x5)

Glöm inte att kolla tillgänglighet på 95000p nätter för alla 5 nätter innan du köper poäng.

Lycka till!

Buy, Give & Transfer Hilton Honors Points - Hilton Honors
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
En heads-up, som jag blev varse om vid incheck, är att de inte tar Amex så ha med lite andra kort
Känns rent spontant som att det borde vara ett krav från Hilton, speciellt med tanke på att de erbjuder co-branded Amex. Lär nog vara många jänkare som blir sura när de inte kan få 34x poängen på sitt Aspire-kort för en nota på 5K+ USD.
 

TP12

Medlem
Känns rent spontant som att det borde vara ett krav från Hilton, speciellt med tanke på att de erbjuder co-branded Amex. Lär nog vara många jänkare som blir sura när de inte kan få 34x poängen på sitt Aspire-kort för en nota på 5K+ USD.

Ja det är en smula märkligt. De sa att det var på gång men de har haft öppet ett tag nu så borde varit fixat. Vet inte hur det är med amex rent generellt på Seychellerna och om det är det som försvårar.

Lite surt för gör att jag sannolikt hamnar under 75 % i total spend på amex för resan och inte vågar förlita mig på att amex hyrbilsförsäkring gäller. Samt att jag tänkt att detta skulle fixat en del av årets sista 241-voucher.
 

Jonas C

Medlem
Bokade fem nätter på Mangohuset i februari. Nu är frågan var man bor under resterande fem nätter på vår 10-dagars vistelse i februari.

Valen står mellan Hilton Labriz fem nätter för cash eller poäng, alternativt Airbnb/villa på Praslin/La Digue.

Några tips och rekommendationer?
 

bvs

Medlem
Bokade fem nätter på Mangohuset i februari. Nu är frågan var man bor under resterande fem nätter på vår 10-dagars vistelse i februari.

Valen står mellan Hilton Labriz fem nätter för cash eller poäng, alternativt Airbnb/villa på Praslin/La Digue.

Några tips och rekommendationer?

Vi kommer bo på Hilton Labriz i nio nätter över nyår. Bokat "King Deluxe Beachfront Pool Villa" kan ge en recension i januari :)
 
Toppen