Senaste nytt

SAS plus under pandemin

fcx

Medlem
Varför hoppar ni på kabinfacket, när det är bönräknarna i glashuset som är de som är ansvariga?
Jag hoppar inte på kabinfacket, men det här upplägget är för dumt för att någon i Frösunda skulle ha kommit på själv. Låter mer som någon idé från en lokal stationschef/kabinchef som sedan råkat bli policy.
 

palmen

Moderator
Varför hoppar ni på kabinfacket, när det är bönräknarna i glashuset som är de som är ansvariga?
Var bara ett konstaterande på det jag citerade om varför sas inte gör som alla andra bolag. Det är knappast någon på frösundavik som sagt att dryck inte ska öppnas när den delas ut.
 

NotRyan

Medlem
Var bara ett konstaterande på det jag citerade om varför sas inte gör som alla andra bolag. Det är knappast någon på frösundavik som sagt att dryck inte ska öppnas när den delas ut.
Nä, men två enheter på leisure-linjer grejen är ju Excel-trollarna som kommit på. Alla andra klarar av att inte servera berusade, också SAS. Detta beslut är svammel av bönräknarna!
 

palmen

Moderator
Nä, men två enheter på leisure-linjer grejen är ju Excel-trollarna som kommit på. Alla andra klarar av att inte servera berusade, också SAS. Detta beslut är svammel av bönräknarna!
Fast om man ska vara ärlig har crew ombord sällan nekat någon alkohol trots att personen i fråga varit extremt berusad. Och när de väl har sagt ifrån var det tydligen inte ovanligt att personen blev arg och ställde till problem på 10.000 meters höjd.
 

ulagun

Medlem
Klientelet detta rör har då med sig tomma PET-flaskor och tratt, och häller över allt i dem för att få gratis dryck hela semesterveckan.
Några år sedan vid jultid. Proper man i sina bästa år Gold loungen Kastrup tog typ 6 julebryg öl flaskor stoppade i portföljen. Tycket inte vi ska ha förutfattade meningar.
Hem från Aten förra veckan. Sju rader i Plus, fri fika. Majoriteten semester resenärer. Inget ohejdat supande
.Jag var nog värst med dubbel GT.
Och som jag nämnt tidigare.
LPA max tre fika. TFS inga restriktioner.
Ni får ursäkta men jag ser inte någon som helst logik i detta.
Charmen med SAS är att de aldrig upphör att förvåna en med sin brist på logiskt kundtillvänt tänkande.
 

mha321

Medlem
Nä, men två enheter på leisure-linjer grejen är ju Excel-trollarna som kommit på. Alla andra klarar av att inte servera berusade, också SAS. Detta beslut är svammel av bönräknarna!
Det är väl ingen begränsning på mer än 3 enheter (inte två). Utan det är så att efter 3 får man betala för dem, de ingår inte längre i "obegränsat". De har inga problem att servera berusade ur perspektivet ene policyn. (finns ju andra och de efterföljs inte alltid så bra de heller).

Men om problemet var "det går för mycket dricka på vissa linjer" och analysen säger "det är många som tar ett par extra och stoppar dem i väskan istället för att dricka på vägen", så kan man lösa det på minst två sätt.

1. Servera flaskorna öppnade, alt servera ur stor flaska. Öppnade flaskor är inte så lätta att ta i väskan och de flesta har nog faktiskt inte med sig tratt enligt ovan förslag. Så gör väl I princip samtliga andra bolag.

2. Begränsa antalet enheter till 3 även för de som skulle vilja ha mer under själva flygningen. 3 enheter är ju inte ens en I timmen så det är ju inte direkt nära gränsen för att folk ska bli ordentligt berusade.

Men sas är ju mästare på att hitta lösningar som är otydliga och krångliga, och som skiljer sig från resten av marknaden.

Det kan säkert vara påhitt från Excel nissarna.

Det kan precis lika gärna vara kabin facket som inte vill ha diskussionen om öppna vs inte ombord. Och dessutom måste de ju jobba mer om de serverar dem öppnade, för ingen vill beställa flera stycken på en gång....

Inget slutar förvåna. De kan säkert ha kommit fram till "lösningen" tillsammans!
 

Sticktown

Medlem
Det fjantiga är ju sättet man har bestämt sig för att hantera ett problem på. Om man nu anser att det är ett problem att vissa passagerare snor med sig vinflaskor som var avsedda att förtäras ombord så är ju den här lösningen med en slags kollektiv bestraffning bara usel. Det är väl klart att man får ett visst antal missnöjda kunder som resultat, helt i onödan. Det är väl klart att man måste kunna korrigera det felaktiga beteendet på ett bättre sätt. Det är ju bara lamt av kabinpersonalen att inte orka ta diskussionen i rätt riktning.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen