Senaste nytt

SAS plus under pandemin

011430121

Medlem
Reser i plus till Aten nu i november och till Las Palmas i januari, båda gångerna innan 09.00 från Köpenhamn. Är det en frukostlåda jag skall förvänta mig som måltid eller ingår det något mer på dessa drygt 3 rest 5 timmars flygningar? Och hur är det med drycker, om tex gt-suget skulle göra sig påmint under resan?
Du har helt rätt, frukostboxen är måltidsrätten, det som SAS inte har haft under mina senaste morgonflygningarna är ett varm bröd, utan det har legat ett dansk rågbröd i lådan.
I Plus till LPA kan du inmundiga 3 fria GT eller 3 tre andra alkoholdrycker.
När det gäller din resa till ATH tror jag att du kan erhålla fler fria alkoholdrycker
Självklart finns det Cola Zero som du kan njuta av.

Trevliga reser.
 

ante_77

Medlem
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Men SAS anställda må ha världens bästa fackförbund, utifrån dom anställdas perspektiv. Hur svårt kan det vara… Har du ett serviceyrke, så bit ihop och se lite happhappy ut och gör ditt jobb. Vi som jobbar med viruseländet klarar ju utav det.

Världens bästa fackförbund?
Ja, fram till att man strejkar ihjäl sig.
 

Sticktown

Medlem
Du har helt rätt, frukostboxen är måltidsrätten, det som SAS inte har haft under mina senaste morgonflygningarna är ett varm bröd, utan det har legat ett dansk rågbröd i lådan.
I Plus till LPA kan du inmundiga 3 fria GT eller 3 tre andra alkoholdrycker.
När det gäller din resa till ATH tror jag att du kan erhålla fler fria alkoholdrycker
Självklart finns det Cola Zero som du kan njuta av.

Trevliga reser.

Tack för svar! Hade för mig att jag läst något om det där med vissa begränsningar just till Kanarieöarna. Lite märkligt, men inte hela världen.
Kanske får konvertera till Cola Zero-klanen…
 

Tomas E

Medlem
Precis, tänk Sven Melander "invalido" i Sällskapsresan, SAS vill undvika sådana situationer:
Fast vi minns ju alla den legendariska frasen "man var ju nykter i morse, men nu börjar det ordna upp sig" som Berra yttrade redan vid incheckingen, förutom att han hade medhavt, så jag är inte så säker på att serveringen ombord gjorde mycket till eller från. :D
 

jerk

Medlem
Ska till Palma del Mallorca på Söndag. LH men trafikeras av SAS till Frankfurt! Räknar snålt med 3 drinkar ombord.
 

Senator

Moderator
Ska till Palma del Mallorca på Söndag. LH men trafikeras av SAS till Frankfurt! Räknar snålt med 3 drinkar ombord.

Vänta nu.. Du skall till PMI via FRA, och du åker med SAS till FRA? Förstår jag rätt? Då är FRA din SAS destination och inte PMI. Så nej, bara för att du reser till PMI som destination med Lufthansa så gäller inte SAS semesterregler på resan till FRA ;)
 

pswe

Medlem
Ska till Palma del Mallorca på Söndag. LH men trafikeras av SAS till Frankfurt! Räknar snålt med 3 drinkar ombord.
du kommer bli positivt överraskad, obegränsad dricka på din SAS maskin till Frankfurt...däremot därifrån med Lufthansa kommer du bli besviken om du räknar med tre dricka och inte betalar
 
Toppen