Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Senator

Moderator
Det upplever jag som ett av de största problemen just nu sett till hotellbokningar i NYC. Jag har därmed garderat mig med att boka upp flera olika alternativ i december för att se vilka av dem som faktiskt har öppet när det väl är dags.



Martinique alla dagar i veckan säger jag isf! Fashin District är rejält slitet i jmf. Mycket fräschare rum på Martinique. Frågan är ju dock om de kommer öppna igen. Har ju varit stängt väldigt länge och även rekonstruktion och lite andra ekonomiska bekymmer vad det verkar som sedan tidigare rapporterat här i tråden (eller om det var i Hilton's Price Match Guarantee-tråden).

Allt beror på vart jag skall vara under jobbtiden. I NYC är det location, location, location för mig numera ;)
 

Maja

Medlem
Allt beror på vart jag skall vara under jobbtiden. I NYC är det location, location, location för mig numera ;)
Förstår fullständigt! Du får rapportera hur läget är om resan blir av. Jag ska ju inte dit förrän 9-13/12 om allt går vägen så hinner boka om hotellet många gånger om innan avresa (om nu inte SAS ställer in GOT-CPH så allt går om intet).
 

Maja

Medlem
Martinique är stängt för tillfället.
We're sorry, but as part of local prevention efforts, our hotel is currently closed through December 01, 2021. We are accepting reservations for future travel dates, so please feel free to book one of our many flexible rate options. We look forward to reopening our doors and welcoming you back soon!
 

LPC123

Medlem
Som boende i NY så skulle jag säga skippa Manhattan. Jag kan ta med dig på en riktig öltur i brooklyn på antingen till fots eller på cykel. Jag repeterar, håll dig bortabfrån Manhattan.

@palmen kan intyga att det finns många bryggerier med gångavstånd från där jag bor i Brooklyn Heights.

Bor gör du på nyöppnade Ace hotell som har både grym bar och restaurang.

Ace Hotel Brooklyn
(718) 313-3636
https://goo.gl/maps/c1yixZ3SZdx9RaHW7
Vi kommer dit i november och tar gärna emot tips på bryggerier eller bra barer ;)
 

sembl

Medlem
Hotellet verkar fortfarande vara stängt, det får ej att boka på Hilton.com. Gäller förövrigt ett antal Hiltonhotell i NYC.

@sembl vart skall man se Super Bowl?

Hemmafest FTW. Vi ses alltid hemma hos någon. Öl, wings, dips etc är alltid uppdukat. I charleston hade våran tjejkompis superbowl party varje år som samlade runt 15-20 pers.

Här i NY så samlas vi hos den som har störst TV hemma för stunden. Sportsbarer är för turister, de flesta på mitt kontor gör samma sak, hemma hos någon. I år/nästakommer jag köra projektor på våran rooftop är tanken.
 

palmen

Moderator
Som boende i NY så skulle jag säga skippa Manhattan. Jag kan ta med dig på en riktig öltur i brooklyn på antingen till fots eller på cykel. Jag repeterar, håll dig bortabfrån Manhattan.

@palmen kan intyga att det finns många bryggerier med gångavstånd från där jag bor i Brooklyn Heights.

Bor gör du på nyöppnade Ace hotell som har både grym bar och restaurang.

Ace Hotel Brooklyn
(718) 313-3636
https://goo.gl/maps/c1yixZ3SZdx9RaHW7
Det finns faktiskt en hel del bra ölställen runt 45/46e gatan och 7-10 avenyn. Ner mot Alphabet City ligger många trevliga ölställen också.

Men som @sembl säger har du bästa ölscenen ute i Brooklyn. Börja på Other Half så har du sedan 5-10 riktigt bra bryggerier/barer inom krypavstånd.
 

GOTBound

Medlem
Som boende i NY så skulle jag säga skippa Manhattan. Jag kan ta med dig på en riktig öltur i brooklyn på antingen till fots eller på cykel. Jag repeterar, håll dig bortabfrån Manhattan.

@palmen kan intyga att det finns många bryggerier med gångavstånd från där jag bor i Brooklyn Heights.

Bor gör du på nyöppnade Ace hotell som har både grym bar och restaurang.

Ace Hotel Brooklyn
(718) 313-3636
https://goo.gl/maps/c1yixZ3SZdx9RaHW7
Det blev solen i Miami med GOTBound Jr. den här gången, men jag tar gärna en guidad öltur Brooklyn vid ett väl valt tillfälle!
 
Last edited:

micsjo

Medlem
Halv-OT men bokade en natt på Conrad Midtown nu i veckan. Bisarra priser. 898$ + skatter för en natt, billigaste rummet.

Bokade med 90.000 poäng istället. Nästa nivå på poäng var 325.000 poäng per natt så jag undrar om jag har fått ett poängpris som är mistake-fare med tanke på priset i $?

Corona-stängda restauranger så vi fick var sin kupong för room-service på 25$. Räknar inte med att de räcker till just någonting men det får vi se.

HHG.
 
Halv-OT men bokade en natt på Conrad Midtown nu i veckan. Bisarra priser. 898$ + skatter för en natt, billigaste rummet.

Bokade med 90.000 poäng istället. Nästa nivå på poäng var 325.000 poäng per natt så jag undrar om jag har fått ett poängpris som är mistake-fare med tanke på priset i $?

Corona-stängda restauranger så vi fick var sin kupong för room-service på 25$. Räknar inte med att de räcker till just någonting men det får vi se.

HHG.
Verkar väl som ett utmärkt tillfälle att använda poängen! Conrad Midtown är ofta kring de priserna. Aldrig sett under 650usd / per natt.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen