Senaste nytt

Hjälp att hitta biljetter Stockholm till New York sommar 2022

Snoffsan

Medlem
Tyvärr har denna agent inte haft koll, och ni är ju på inga sätt låsta till att åka med United heller. United öppnade dessutom upp flera nya rutter förra veckan till just New York, problemet är nog att ni behöver 4 biljetter, det är det som verkligen gör detta svårt.

Då du skriver att ni är 4 vuxna som reser, kan ni inte dela upp er och resa 2 och 2? Blir olika flighter men ni borde kunna komma fram någorlunda samtidigt. Är man bara 2 som reser så ökar möjligheterna ofantligt mycket att hitta platser jämfört med om man är 4.

Vi är 4 st som räknas som vuxna. 2 är dock våra döttrar som då just fyllt 18. Vi åker helst på samma plan. Men de behöver inte åka business egentligen. Föredrar ju motsvarande plus till dem i alla fall men vi är ok med go/economi för dem också. jag och min man vill dock helst åka Business :D Barnen får vara glada att de får följa med gratis och ta de platserna de får ha ha ha!
 
  • Gilla
Reactions: JNH

Senator

Moderator
Jaha ja var väl för bra för att vara sant.

Hon sa att pga läget nu har united släppt 90 dagar innan bara. Men att hon hade hört att de snart skulle öka på det och släppa för hela sommaren. Så hon sa att inom en vecka skulle det komma massa bonusresor till star alliance. de hade bara inte bestämt hur många platser som star alliance skulle få i sommar.

Men som sagt, det var väl för bra för att vara sant.

En dum fråga. Jag är så ny på detta med bonusresor. Om vi skulle boka denna föreslagna resa (eller en liknande), skulle det då kosta som enligt tabellen? Alltså 130 000 poäng för en business resa? Och om vi då är 4 st med 2 vouchers kan vi boka hela resan för 260 000 poäng? Eller har jag fattat det helt fel?

Det stämmer att en person kostar 130.000 poäng. Det vill säga 2 personer på en voucher blir totalt 130.000 poäng. Har man två vouchers så blir det så 260.000 för 4 personer.

Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS

Tyvärr har denna agent inte haft koll, och ni är ju på inga sätt låsta till att åka med United heller. United öppnade dessutom upp flera nya rutter förra veckan till just New York, problemet är nog att ni behöver 4 biljetter, det är det som verkligen gör detta svårt.

Då du skriver att ni är 4 vuxna som reser, kan ni inte dela upp er och resa 2 och 2? Blir olika flighter men ni borde kunna komma fram någorlunda samtidigt. Är man bara 2 som reser så ökar möjligheterna ofantligt mycket att hitta platser jämfört med om man är 4.

Precis, om man kan tänka dela på 2 och 2, fanns det avsevärt mer att välja på.
 

Snoffsan

Medlem
Ja som sagt, så skulle vi bli jättenöjda om vi kan få 2 business och 2 plus/premium biljetter. Men även go/economy skulle funka för döttrarna. Men vi vill helst vara på samma plan.
 

Senator

Moderator
Ja som sagt, så skulle vi bli jättenöjda om vi kan få 2 business och 2 plus/premium biljetter. Men även go/economy skulle funka för döttrarna. Men vi vill helst vara på samma plan.

Nu kommer det en ny detalj. Är det 4 vuxna över 18 år eller finns det minderåringar med? I det ögonblick den minsta detalj inte är exakt samma (kabinklass etc) så blir det olika bokningar.

Om du läser mitt första svar till dig så har jag hittat 4 platser som du (kanske) kan boka. Kanske då ingen förstår vad som händer på SAS för tillfälle, då ingenting stämmer mot vad vi ser på andra bolag för tillfälle. Om det är en acceptabel rutt, ring och boka. Vänta inte!
 

palmen

Moderator
Ja som sagt, så skulle vi bli jättenöjda om vi kan få 2 business och 2 plus/premium biljetter. Men även go/economy skulle funka för döttrarna. Men vi vill helst vara på samma plan.
Jag skulle testa och ringa in och se om de hittar flighterna som @Senator skrev om. Annars kan ni ju höra er för om det finns 2 business och 2 ekonomi (går inte boka andra bolag än sas i premium economy).

Kan förstå att ni inte vill släppa döttrarna helt själva, men det skulle ju bli ett kul äventyr för dom att åka själva på flyget utan föräldrarna också (min högst personliga åsikt :D).
 

Snoffsan

Medlem
Jag skulle testa och ringa in och se om de hittar flighterna som @Senator skrev om. Annars kan ni ju höra er för om det finns 2 business och 2 ekonomi (går inte boka andra bolag än sas i premium economy).

Kan förstå att ni inte vill släppa döttrarna helt själva, men det skulle ju bli ett kul äventyr för dom att åka själva på flyget utan föräldrarna också (min högst personliga åsikt :D).
Haha ja hade det varit ett direktflyg så hade de kunnat åka själva men jag litar inte på att de där virriga tonårshjärnorna klarar av 2 byten i länder de aldrig varit förut. Dessutom blir det första resan som de då får dricka alohol på flyget vilket gör att jag ännu mindre litar på att de klarar det perfekt. Har gärna lite koll på dem under resan :D
 

palmen

Moderator
Haha ja hade det varit ett direktflyg så hade de kunnat åka själva men jag litar inte på att de där virriga tonårshjärnorna klarar av 2 byten i länder de aldrig varit förut. Dessutom blir det första resan som de då får dricka alohol på flyget vilket gör att jag ännu mindre litar på att de klarar det perfekt. Har gärna lite koll på dem under resan :D
Det skulle ju kunna bli årtiondets reserapport, dels en som föräldrarna skriver samt en som barnen skriver ;).

Köper helt klart argumenten, men ni kan ju åka 1 vuxen + 1 barn på varje flight också om det ökar era chanser att komma iväg.

Titta på om ni hittar 2 business platser på någon flight, det brukar då nästan alltid även finnas ekonomi award som ni kan lägga på andra bokningen. Blir två separata bokningar om man blandar klasser.
 

palmen

Moderator
Haha ja hade det varit ett direktflyg så hade de kunnat åka själva men jag litar inte på att de där virriga tonårshjärnorna klarar av 2 byten i länder de aldrig varit förut. Dessutom blir det första resan som de då får dricka alohol på flyget vilket gör att jag ännu mindre litar på att de klarar det perfekt. Har gärna lite koll på dem under resan :D
Hittade en potentiellt möjlig utresa med Uniteds nya rutter, som bland annat går till Mallorca. Den finns just nu bokningsbar för 2 vuxna i både ekonomi och business. Låter det vara osagt hur vettigt det är att boka detta alternativ dock.
upload_2021-10-18_15-32-47.png


Ett annat alternativ för utresa som dock kräver en övernattning, samma här med 2 platser i business och 2 i ekonomi
upload_2021-10-18_15-36-2.png
 

Maja

Medlem
Kreativ routing via Palma må jag säga @palmen :D

@Snoffsan Jag har bevakat 3 biljetter GOT-SFO med utresa 15 juli och hem 1 augusti och det är helt dött lopp. Air Canada har massa alternativ, men är ej bokningsbara. SAS har blockat och har ej släppt några under sommaren och United har redan släppt sina platser enligt deras normala mönster, men de släpper just inga platser. Swiss har varit tryggheten själv som alltid har släppt flera platser så 4 platser har inte varit något bekymmer att få tag i, men även de har dragit in sina bonusplatser.

Tror du få fortsätta bevaka och annars vara beredd på att dela upp er i 2+2 för att säkra resan.

Själv inser jag att det nog blir köpebiljetter för oss och surar över att mina tänkta biljetter givetvis skenar i pris. Hade velat ha biljettkostnaden på nästa års spend på Amex. Ja, ja, bara bita i det sura äpplet och hoppas att ett tag till på bonusbiljetter.

Lycka till med sökandet efter biljetter!
 

Snoffsan

Medlem
Hittade en potentiellt möjlig utresa med Uniteds nya rutter, som bland annat går till Mallorca. Den finns just nu bokningsbar för 2 vuxna i både ekonomi och business. Låter det vara osagt hur vettigt det är att boka detta alternativ dock.
Visa bifogad bild 122450

Ett annat alternativ för utresa som dock kräver en övernattning, samma här med 2 platser i business och 2 i ekonomi
Visa bifogad bild 122451
Alltså jag har inga problem med en mellanlandning på Mallorca. Undrar om de kan hitta en liknande resa hem. Barnen får helt enkelt vara nöjda med att få åka med gratis. De får stå ut med ekonomi. Utresa den 18 juli är perfekt. Nu får jag hoppas att de kan hitta en passande hemresa helst 13-14 augusti men kan sträcka oss till 15:e med risk att ungarna kan missa första dagen av skolan. Det kommer de dock inte bli glada för, men om de vill ha en veckas shopping i New york på slutet av resan så är det något de får ta :)

Tack för all hjälp! Uppskattar det verkligen!
 
Toppen