Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

palmen

Moderator
Tycker fortfarande inte det är klart vad Diamond är värd på Finnair men det kanske Moderator... vet?
Det var ju inte det du frågade från början. Ingen vet ännu om EBD matchas mot deras platinum eller inte. Men om det gör det (vilket jag tror är troligt) så får du one world emerald status med alla dess fördelar. Har skrivits tidigare om detta i tråden där det framgår klart och tydligt i den engelska versionen av reglerna för denna matchning.
 

Senator

Moderator
Tycker fortfarande inte det är klart vad Diamond är värd på Finnair men det kanske Moderator... vet?

Det var ju inte det du frågade från början. Ingen vet ännu om EBD matchas mot deras platinum eller inte. Men om det gör det (vilket jag tror är troligt) så får du one world emerald status med alla dess fördelar. Har skrivits tidigare om detta i tråden där det framgår klart och tydligt i den engelska versionen av reglerna för denna matchning.

Bara för att man är moderator betyder inte att man är någon tankeläsare ;) Som @palmen skriver ställer du nu en helt annan fråga som i sig själv är viktig. Med tanke på reglerna och det som @Homer har hittar på engelska så står det "you can only be matched to Finnair Plus Silver, Gold, and Platinum tiers. Lumo status will not be given in this campaign" så borde det naturligtvis matchas mot EBS, EBG, EBD men inte EBP.

Men din status gäller på OneWorld som var frågan du ställde. Jämfört med Star Alliance så håller jag personligen värde av OneWorld Emerald (och iofs Sapphire) mycket högre. Men jag har ett 20 år gammalt Finnair Plus konto som jag lämnade för British Airways Executive Club i 2009, och jag har varit Sapphire eller Emerald sedan dess.
 

intuition

Medlem
Jag har mycket svårt att tro att SAS guld skulle matchas mot platinum, om någon gick och hoppades på det. Det blir nivå mot nivå, med EBP antingen mot platinum eller inte alls.

Jag skulle också tro att vouchers kommer att ingå i matchen. Det ingår tex när medlemmar ger bort status kort till familj/vänner.


Men den som förväntar sig 100% svar här och nu eller tror kundtjänst kommer att besvara alla frågor tillfyllest ska nog strunta i både matchen och hela denna tråden...
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Men den som förväntar sig 100% svar här och nu eller tror kundtjänst kommer att besvara alla frågor tillfyllest ska nog strunta i både matchen och hela denna tråden...
Helt enig!

Den som behöver ”handhållning” och ”100%:iga svar” gör bäst i att inte ge sig in i spelet alls utan stannar helt enkelt kvar hemma. Vågar man inte gambla, förtjänar man heller inget!
 

NotRyan

Medlem
Helt enig!

Den som behöver ”handhållning” och ”100%:iga svar” gör bäst i att inte ge sig in i spelet alls utan stannar helt enkelt kvar hemma. Vågar man inte gambla, förtjänar man heller inget!
Haha, inte helt relevant jämförelse kanske, då det knappast finns något att förlora i det här fallet så funderar man på det så kör man, bara kör!!!
 

Senator

Moderator
LinkedIn har också upptäckte Finnairs kampanj ;)

AY LinkedIn.PNG
 
Är det någon mer som kollar alternativ, men som inte får upp så många direktflyg till destinationerna? Jag hittar mest mellanlandningar eller flyg som opereras av andra bolag.....
 

mischadee

Medlem
Vet någon om det räcker att endast en av vägarna är direkt? Exempelvis finns det ju direkt till NYC men sedan på hemvägen så är billigaste alternativet British Airways. Hade ju varit trevligt att också besöka Galleries First på hemvägen. Har inte BA en trevlig lounge på JFK också?
 
Toppen