Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

ptotheg

Medlem
Fick precis ett sms med ändring på en bokning. Min flight 9/12 ARN CPH SK401 blev precis en 737-700 - gissar att den närmar sig att ställas in?

Då det är en del av en större bokning lär jag väl bli flyttad och ombokad längre fram..
 

palmen

Moderator
Har precis fått SK419 ARN-CPH 31DEC ändrad från A320N till 737-700. Det är då en Amex CT-resa med connection till EWR samma dag. Det verkar inte vara fler lediga bonusplatser från ARN till CPH samma dag. Något jag kan göra, eller ska vi bara vänta och hoppas SAS bokar om oss?

Har motsvarande situation, men 2/1 och till Los Angeles. Tröttsamt. Finns inga bonusalternativ med SAS, så jag kommer sitta i båten och hålla tummarna. I värsta fall får jag väl ta mig till Köpenhamn på annat sätt. Även om det så klart är bedrövligt.
Då det är SAS-flighter och SAS ställer in så kan de boka om er trots att det inte finns några awards. Bara sitta lugnt i båten tills inställningen kommer, av flighterna och ni kommer då bli ombokade. Så har det fungerat för mig när det hänt i alla fall på rena SAS-bokningar som bokats med poäng.
 

KalleSus

Medlem
Alla mina bokningra för att bli EBD igen som gjordes på F&F står nu som B737-700, man var ju lite orolig för det, återstår att se om de kan boka om dessa när de väl ställs in. Har ingen förhoppning att de ändras till flighter som ska gå när 3 av 4 flighter ändrats till 737-700 på en resa, är ju resa via Oslo men flighterna var innan 737-800 och är nu 737-700, enda flighten som inte ändrats till 737-700 har blivit a320 från oslo ut i Europa, det känns inte heller så trolig.
Att en flight till Oslo från Stockholm ändras från 737-800 till 737-700 är kanske inte så alarmerande.
SAS har bara 5 737-800 kvar i trafik medan hela 10 stycken 737-700 står till förfogande.
 

chaudi

Medlem
Fick resa CPH - ORD (och retur) inställda i december, nu helt borttagna från bokningen. Verkar dock gå att köpa biljett på hemsidan fortfarande.
 

palmen

Moderator
Att en flight till Oslo från Stockholm ändras från 737-800 till 737-700 är kanske inte så alarmerande.
SAS har bara 5 737-800 kvar i trafik medan hela 10 stycken 737-700 står till förfogande.
Flighterna ARN-OSL har ändrats till 737-700 med blockade mittsäten, det är "svenska flighter" som skulle flygits med A320.
Det var flighterna OSL-Europa som skulle flygas med 737-800 men som nu ändrats till 737-700 (med blockade mittsäten) och A320
 
Toppen