Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

kylrobban

Ny medlem
@KalleSus har en inbokad flight i feb -22 CPH-TFS
Det är en tisdag (22/2) med retur en vecka senare.
Står just nu som 737-700 men CPH är väl inte bas för 737 idag??
Så hur ska jag tolka detta, kommer det ändra sig till till A320 senare eller vad?
 

KalleSus

Medlem
@KalleSus har en inbokad flight i feb -22 CPH-TFS
Det är en tisdag (22/2) med retur en vecka senare.
Står just nu som 737-700 men CPH är väl inte bas för 737 idag??
Så hur ska jag tolka detta, kommer det ändra sig till till A320 senare eller vad?
Svårt att veta är mitt enkla svar.
Det går att boka flighten, den ser OK ut i ExpertFlyer, men flygplanstypen gör onekligen att man blir tveksam.
Det blir helt klart inte en 737-700 - men den kan ju bli omändrad till 320 Neo (troligast) när bokningsläget är så att SAS
bestämmer sig för att flyga den.
Sådana ändringar har ju gjorts tidigare, enligt uppgifter i den här tråden. Så det är väl bara att hålla tummarna!
 

kylrobban

Ny medlem
Svårt att veta är mitt enkla svar.
Det går att boka flighten, den ser OK ut i ExpertFlyer, men flygplanstypen gör onekligen att man blir tveksam.
Det blir helt klart inte en 737-700 - men den kan ju bli omändrad till 320 Neo (troligast) när bokningsläget är så att SAS
bestämmer sig för att flyga den.
Sådana ändringar har ju gjorts tidigare, enligt uppgifter i den här tråden. Så det är väl bara att hålla tummarna!

Tack!
Vad händer om de ställer in? Får jag alternativ då?
Har bokat med eurobonus poäng ska jag kanske säga också.
 

KalleSus

Medlem
Tack!
Vad händer om de ställer in? Får jag alternativ då?
Har bokat med eurobonus poäng ska jag kanske säga också.
Det har jag ingen riktig koll på eftersom jag själv inte drabbats av detta. Det finns så många olika regler beroende på biljettyp och annat.
Om du söker i den här tråden hittar du säkert svaret, eller så får vi hoppas att någon räddande ängel som kan denna problematik kommer in och ger det ett svar!
@011430121 vet säkert!
 

palmen

Moderator
Tack!
Vad händer om de ställer in? Får jag alternativ då?
Har bokat med eurobonus poäng ska jag kanske säga också.
SAS kommer att erbjuda ombokning till you någon av sina egna flyg på andra tidpunkter. Om dubbel ska få åka med andra bolag måste det finnas awardplatser på de flighterna, men på sas kan de boka ok oavsett tillgång på awardplatser.
 
Toppen