Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

pljung

Medlem
17.30 - 19.30 gäller fortfarande, men kunde i lördags lösa in dryckes-vouchern så sent som 22.15. Var inte heller några tveksamheter från barpersonalen, utan var citat "självklart kan du göra det".
 

Berglund

Medlem
kunde i lördags lösa in dryckes-vouchern så sent som 22.15. Var inte heller några tveksamheter från barpersonalen, utan var citat "självklart kan du göra det".
Fast det där är ett klassiskt exempel på god kundvård där personalen är på bra humör och manövrerar på ett sätt så att det blir bra för kunden. En annan dag kanske man får sura Stina bakom disken, då kommer det att bli toknej på den eftersom det går utanför reglerna. Man kan alltså inte förutsätta att det alltid kommer vara ”självklart”.
 

FF#1

Medlem
Funderar på en natt på Hilton nästa vecka, vad är det som gäller angående lounge?
Fortfarande del av Eken?
vad bjuds att äta och dricka?
 

GOTBound

Medlem
Datapunkt 1:
Bredare lounge utbud än i somras i Eken-loungen, likadan typ of content: ost, grönsaker, kex, macho chips, smörgåsar/snittar, enklare canapéer etc.

Precis som tidigare nämnts i tråden består dryckes utbudet av öl på flaska [Carlsberg Export], Sommersby cider, röt, vitt och rosévin [Jacobs Creek] och cava.
Läsk [Coca-Cola, Cola Zero, Fanta och Sprite samt Ramlösa] finns i ett kylskåp bredvid plockbuffén.

Datapunkt 2:
Frukost: möjligt att beställa ägg made to order kl 09:10. Våffelmaskinen inkl gör din egen våffla-stationen igång.

Ytterligare steg i rätt riktning mot new normal. Personalen i front desk var välbekanta ansikten, både igår vid check in och i morse, likadant i Eken samt på frukosten.

Summerat ett väldigt trevligt besök som börjar få mig att känna pre-Covid vibbar.

EDIT: Är det läge för en ny tråd Hilton Slussen växlar upp förmånen då denna tråds rubrik har en lätt negativ klang?
 
Last edited:
Jag bodde på Slussen 6-7e Oktober. Är inte särskilt imponerad av detta hotell. “Loungen” är väl under par level med i princip alla andra lounger på Hilton ute i Europa. Det såg ytterst spartanskt ut. När de hade den riktiga loungen pre-covid öppen var det helt okej. Hade inga synpunkter på den. Tycker det är tråkigt att detta är det enda Hilton hotellet i skandinavien. Hade verkligen hoppats de kunde få lite sällskap.

Datapunkt 1:
Bredare lounge utbud än i somras i Eken-loungen, likadan typ of content: ost, grönsaker, kex, macho chips, smörgåsar/snittar, enklare canapéer etc.

Precis som tidigare nämnts i tråden består dryckes utbudet av öl på flaska [Carlsberg Export], Sommersby cider, röt, vitt och rosévin [Jacobs Creek] och cava.
Läsk [Coca-Cola, Cola Zero, Fanta och Sprite samt Ramlösa] finns i ett kylskåp bredvid plockbuffén.

Datapunkt 2:
Frukost: möjligt att beställa ägg made to order kl 09:10. Våffelmaskinen inkl gör din egen våffla-stationen igång.

Ytterligare steg i rätt riktning mot new normal. Personalen i front desk var välbekanta ansikten, både igår vid check in och i morse, likadant i Eken samt på frukosten.

Summerat ett väldigt trevligt besök som börjar få mig att känna pre-Covid vibbar.

EDIT: Är det läge för en ny tråd Hilton Slussen växlar upp förmånen då denna tråds rubrik har en lätt negativ klang?
 

GOTBound

Medlem
Jag bodde på Slussen 6-7e Oktober. Är inte särskilt imponerad av detta hotell. “Loungen” är väl under par level med i princip alla andra lounger på Hilton ute i Europa. Det såg ytterst spartanskt ut. När de hade den riktiga loungen pre-covid öppen var det helt okej. Hade inga synpunkter på den. Tycker det är tråkigt att detta är det enda Hilton hotellet i skandinavien. Hade verkligen hoppats de kunde få lite sällskap.
Jag har ingen erfarenhet från Hilton på kontinenten för 2021 men jämfört med UK och London mer specifik erbjuder Hilton Slussen en bättre lounge produkt just nu.

OT:
Det där med enda Hilton hotellet i Skandinavien är väldigt tråkigt, i ex. Göteborgs byggs det as we speak 2-3 Nordic Choice hotell samt att det öppnats ett antal under de senaste åren. I alla fall ett borde Hilton kunna få till med tanke på den leverantör och kundbas som finns kopplad till de multinationella och tech företagen med säte i området.
 

Big Birger

Medlem
Var några månader sedan sist. Då var det ganska öde och ganska seg service. Nu har vi fått jättetrevlig service, och det är ganska mycket folk.

Executive-lounge-delen som alla som ska gå till restaurangen måste gå igenom är lite märklig, men bartendern vägde upp det med marginal. Han gjorde det till sitt mission att vi inte skulle gå hungriga eller törstiga därifrån.

Frukosten riktigt bra. Och mycket bättre stämning med lite liv och rörelse.
 
Toppen