Senaste nytt

Söker hjälp första gången: Arlanda - Maldiverna

Wescey

Medlem
Hej,

Det är första gången vi har införskaffat ~150 000 Eurobonus poäng för att ta oss båda till Maldiverna. Vi har en 2-4-1 voucher som går ut den 31 dec och behöver då boka innan dess. Vi vill gärna flyga business då vi aldrig har gjort detta tidigare och söker alltså hjälp med resan till Maldiverna.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Maldiverna
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Någon gång mellan 6-9 april 2022
  5. När vill/behöver du komma hem? 17 april 2022
  6. Hur länge vill du vara borta? Ca 10 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? I Business class
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (Singapore/Lufthansa helst)
  10. Vad är din budget? (per person) max 80 000 Eurobonuspoäng för en ToR till Maldiverna
  11. Vad är det viktigaste för dig? Business class, en del av resan till Maldiverna för 80K poäng/pp samt kortare restid
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack för all input!
 

Senator

Moderator
Ja du, en mycket svår uppgift. Jag försökte med Miles & More och min Senatorstatus som i vanliga fall kan låsa upp platser på Lufthansa, men det var "nein"!

Har du hittat något själv? Just nu går det inte att boka Singapore Airlines så det alternativet går bort för tillfälle. Jag hittar lite Austrian Airlines ekonomiklass runt dina datum, annars är det dammsuget.

Fundera på att hitta något till DEL/BOM/BLR i Indien sen köp en billig resa till MLE är mitt tips för tillfälle.
 

Wescey

Medlem
Ja du, en mycket svår uppgift. Jag försökte med Miles & More och min Senatorstatus som i vanliga fall kan låsa upp platser på Lufthansa, men det var "nein"!

Har du hittat något själv? Just nu går det inte att boka Singapore Airlines så det alternativet går bort för tillfälle. Jag hittar lite Austrian Airlines ekonomiklass runt dina datum, annars är det dammsuget.

Fundera på att hitta något till DEL/BOM/BLR i Indien sen köp en billig resa till MLE är mitt tips för tillfälle.

Tack! Lufthansa/SAS skulle ju absolut funka enligt bild nedan från Lufthansas hemsida.. Är det bara att ringa SAS och boka?
upload_2021-10-12_13-36-55.png
 

eddo

Medlem
Tack! Lufthansa/SAS skulle ju absolut funka enligt bild nedan från Lufthansas hemsida.. Är det bara att ringa SAS och boka?
Visa bifogad bild 122202
Det måste finnas bonusplatser som kan bokas genom Eurobonus för att du ska kunna boka - bara för att Lufthansa har passande flighter så är det lång ifrån säkert att det finns bonusplatser för Eurobonus på flighterna. För att hitta möjliga bonusplatser brukar jag söka via Air Canada och United (finns beskrivet i andra trådar mer i detalj hur du söker). Hittar du platser där så är det möjligt att de även kan bokas via Eurobonus (men inte säkert). För att vara helt säker måste du helt enkelt ringa SAS, men det underlättar om du sökt fram platser via t.ex. Air Canada som du ber SAS kolla om de går att boka.
 

Wescey

Medlem
Det måste finnas bonusplatser som kan bokas genom Eurobonus för att du ska kunna boka - bara för att Lufthansa har passande flighter så är det lång ifrån säkert att det finns bonusplatser för Eurobonus på flighterna. För att hitta möjliga bonusplatser brukar jag söka via Air Canada och United (finns beskrivet i andra trådar mer i detalj hur du söker). Hittar du platser där så är det möjligt att de även kan bokas via Eurobonus (men inte säkert). För att vara helt säker måste du helt enkelt ringa SAS, men det underlättar om du sökt fram platser via t.ex. Air Canada som du ber SAS kolla om de går att boka.

Aha ok, attans.. Så i princip är det bara att söka via Air Canada och United som fungerar? Där rök väl hela min plan (även om Lufthansa har business tillgängligt verkar det som), då jag inte hittar något via de sajterna..
 

eddo

Medlem
Aha ok, attans.. Så i princip är det bara att söka via Air Canada och United som fungerar? Där rök väl hela min plan (även om Lufthansa har business tillgängligt verkar det som), då jag inte hittar något via de sajterna..
Ja, just nu ligger SAS online-sökning för Star Alliance nere så då får du söka via andra bolag. Men när du söker awardplatser på Air Canada och United innebär det inte att du behöver flyga med dessa bolag - du kan söka hos dessa för att hitta bonusplatser med Lufthansa t.ex.
 

Thornado

Medlem
Aha ok, attans.. Så i princip är det bara att söka via Air Canada och United som fungerar? Där rök väl hela min plan (även om Lufthansa har business tillgängligt verkar det som), då jag inte hittar något via de sajterna..

Eftersom du vet både önskad start och destination och du har ganska bestämda datum som du vill åka så skadar det ju inte heller att faktiskt testa att ringa till SAS och fråga om de hittar något dessa datum. Räkna med att få ett nej, men man ska aldrig sluta hoppas på mirakel.
 

Wescey

Medlem
Ja, just nu ligger SAS online-sökning för Star Alliance nere så då får du söka via andra bolag. Men när du söker awardplatser på Air Canada och United innebär det inte att du behöver flyga med dessa bolag - du kan söka hos dessa för att hitta bonusplatser med Lufthansa t.ex.

Tack Eddo, när du säger söker "awardplatser". Är det i princip "Shop with Miles" på Deltas hemsida och sök med "Points" istället för "CA $" på Air Canadas hemsida?
 

Wescey

Medlem
Ja du, en mycket svår uppgift. Jag försökte med Miles & More och min Senatorstatus som i vanliga fall kan låsa upp platser på Lufthansa, men det var "nein"!

Har du hittat något själv? Just nu går det inte att boka Singapore Airlines så det alternativet går bort för tillfälle. Jag hittar lite Austrian Airlines ekonomiklass runt dina datum, annars är det dammsuget.

Fundera på att hitta något till DEL/BOM/BLR i Indien sen köp en billig resa till MLE är mitt tips för tillfälle.

Vad menar du med att det inte går att boka med Singapore Airlines i dagsläget?
 
Toppen