Senaste nytt

LSH blir flygluffare på heltid

LSH

Medlem
Allt bra så här långt.
IMG_20211011_121759_MP.jpg



IMG_20211011_145210.jpg
 

LSH

Medlem
Flygning #19, Land #7 (Mexico)
FRA-MEX B747-8 Lufthansa First

Jag har gjort 4 flygningar tidigare i Lufthansa F men detta var premiär för deras 747a. Även mitt första besök i förtaklassterminalen. Jag kan tycka att den är lite överskattad och inte tillför något extra jämfört med FCL. Inte värt promenaden och en extra säkerhetskontroll om FCL är öppet (vilket den inte är nu). Nu övernattade jag i Frankfurt och då är det förstås trevligt att kunna ta taxi helt fram till loungedörren.

Efter att ha gjort detta några gånger har jag ganska klara förväntningar på upplevelsen. Jag äter varm mat i loungen och håller mig till Caviar, förrätter och soppor under flygningen för att slippa bli besviken på varmrätterna. Med dryck gör jag tvärt om eftersom man (ofta) håller högre standard ombord. Hade sett fram emot att dricka stora mängder Laurent-Perrier Alexandra Rose, men den var tyvärr inte lastad.

Helhetsupplevelsen är god och lever upp till mina förväntningar även om det finns många bolag som har en bättre produkt i luften.
 

LSH

Medlem
Amex Centurion lounge MEX T2 (platinumdelen)

Mycket trevlig lounge med avslappnande mörk belysning och bra musik. Läste några mycket negativa kommentarer på google av folk som menade att "inget" ingår och att man behöver betala för "allt". Vad gäller maten framgår det av den digitala menyn att saker som Wagyubiff (förstås) inte ingår. Lite otydligare vad gäller dryck men jag brydde mig inte om att fråga utan beställde en GT och två glas bra vin och tänkte att det får kosta vad det kostar.

Bad om nota och fick in ett läderfodral med detaljerad förteckning på vad jag ätit och druckit och en slutsumma på 0 pengar. Hygglig dricks på det.

C1.jpg


Munskydd och våtservetter
c3.jpg


C2.jpg
 
Last edited:

LSH

Medlem
Flygning #20-21, Land #8 (Guatemala)

Valet stod mellan 2h direktflyg med någon lågprisaktör jag inte hört talas om eller att ta en heldag i business på bonusbiljett.

MEX-PTY (Panama City) B737-800 Copa Business (ca 4h)

Stolarna är inte ens "angleflat" men stora och bekväma nog för en fyratimmars dagflygning. Varm mat som inte var något vidare.

IMG_20211013_173919_MP.jpg


Mexico city är stort

IMG_20211013_164853_MP.jpg



Copa club PTY
Hade bara tid med ett kort besök här men det gjorde inget. Rymligt med bekväma fåtöljer men utbudet av mat och dryck var skralt. Förmodligen covidanpassningar. Öl och vin från bemannad bar och en "buffé" med färdigförpackade snacks.

PTY-GUA (Guatemala City) B737-800 Copa Business (ca 2h)

Ingen mat här, men dryck, kex och kakor.
 

aruba1

Medlem
Tack för en trevlig reserapport. Krävdes PCR test eller antigen för transit via PTY? Har nämligen en resa inbokad via PTY och vidare mot IST.
 
Toppen