Senaste nytt

LSH blir flygluffare på heltid

LSH

Medlem
Flygning #14-15, Land #4 (Kroatien)

En god vän har en vecka ledigt mellan jobb och jag hade en europa-voucher som går ut i år.

ARN-CPH A320N SAS Plus
Händelselöst

CPH-SPU (Split) A320N SAS Plus
Markpersonalen strejkar i Danmark (igen). Det fanns matlåda till Plus men inga snacks eller dryck utom kaffe/the och vatten. Man hittade en stund in i flygningen ett litet antal smörgåsar och pizzor som de som snabbast räckte upp handen i GO fick köpa. Dessutom dröjde det en dryg timme innan man fick igång wifi. Lät som några andra pluspassagerare "förhandlade" om ersättning i form av eurobonuspoäng men jag orkade inte ta upp det. Skickar ett mejl till guldsupport istället.
 

NotRyan

Medlem
Lät som några andra pluspassagerare "förhandlade" om ersättning i form av eurobonuspoäng men jag orkade inte ta upp det. Skickar ett mejl till guldsupport istället.

Ja, det vore ju bra om kabinpersonalen skulle kunna lova något sådant, och det sedan faktiskt fungerar med poängen in på kontot, men jag är skeptisk :D
 

chazzie

Medlem
Väldigt inspirerande! Har kikat åt båda länderna tidigare men känner nu att jag måste ragga upp en ungefär lika galen reskamrat och ta en sväng dit! Vilken årstid är bäst att besöka?
 

LSH

Medlem
Väldigt inspirerande! Har kikat åt båda länderna tidigare men känner nu att jag måste ragga upp en ungefär lika galen reskamrat och ta en sväng dit! Vilken årstid är bäst att besöka?
Har egentligen inte koll, men skulle tro att mitt i sommaren kan bli för varmt (med mindre man vandrar i bergen). Så jag hade nog siktat på vår eller höst.
 

LSH

Medlem
Flygning #16, Land #5 (Danmark)
Lördag 9/10
SPU-CPH (Split) A320N SAS Plus

Strejken upphörde visst någon timme efter vår utresa så nu var ordningen återställd och jag fick en god Harahorn / Fever tree.

Vi hade en trevlig sittning på Warpigs men i övrigt lugnt.
 

LSH

Medlem
Flygning #17-18, Land #6 (Tyskland)
Söndag 10/10

Köpenhamn-Zurich A320N SAS Plus

Zurich-Frankfurt A321 Swiss business
Ryktet om riktig champagne är riktigt. Även på en flygning på bara 35 minuter effektiv flygtid.

Fick ett trevligt rum på Park Inn by Radisson Frankfurt Airport.

Trots att jag rest en del senaste tiden blev jag överraskad över de strikta coronarestriktionerna i Tyskland och Schweiz. Man känner sig som i en zoombiefilm när de vid avstigning ropar "du kommer från gul zon, alla ovaccinerade passagerare måste X, Y". På Swiss-flygningen bad de oss undvika att använda ventilerna och att vi även under måltiderna skulle sätta på oss munskydd när vi pratade med personalen.
 
Last edited:

LSH

Medlem
Äntligen!
IMG_20211011_081401_MP.jpg


Det var nästan två år sedan jag åkte longhaul senast. Hoppas på bättre tur med service än vad @Tonton hade. Återkommer med kort rapport.
 
Toppen