Budgetresenär
Medlem
Men om ett scoutgäng på 60 pers bokar in sig på det aktuella flyget i sista minuten, tror du SAS ställer in då?Inställda ja, det är ju det SAS borde göra direkt.
Men om ett scoutgäng på 60 pers bokar in sig på det aktuella flyget i sista minuten, tror du SAS ställer in då?Inställda ja, det är ju det SAS borde göra direkt.
Med tanke på att sas ställer in ca 1 månad innan så kommer den redan vara inställd "sista minuten". Det är ju även vanligt att de 3 månader innan nollar hela flighten och påstår att den är slutsåld när den egentligen ska ställas in men sas drar ut på det för att kunna hålla på kundens pengar. Så det finns ingen möjlighet till sista minuten bokningarMen om ett scoutgäng på 60 pers bokar in sig på det aktuella flyget i sista minuten, tror du SAS ställer in då?
För mig har det nog varit 50-50, att 737-flighter har ställts in eller åter igen blivit A320. Dessutom har jag sett flera 737-flighter som det har gått bra att köpa, så det du säger gäller inte generellt.Med tanke på att sas ställer in ca 1 månad...
Klart att de kan ändra igen, men jag har inte sett några rapporter om plan med nollade bokningsklasser, blockade mittsäten och 737-700 kommit tillbaka som bokningsbara. Har själv drabbats av detta på majoriteten av mina resor som gjorts sedan pandemin började.För mig har det nog varit 50-50, att 737-flighter har ställts in eller åter igen blivit A320. Dessutom har jag sett flera 737-flighter som det har gått bra att köpa, så det du säger gäller inte generellt.
Klart att de kan ändra igen, men jag har inte sett några rapporter om plan med nollade bokningsklasser, blockade mittsäten och 737-700 kommit tillbaka som bokningsbara.
Kan vi vara säkra på att SAS konkurrenter inte gör exakt samma sak, fast "i det dolda"?Bedrägeriet ligger ju i att SAS vet att avgången kommer ställas in men fortsätter ändå sälja biljetter.
Mig veterligen plockar inga andra bolag bort flighter genom att nolla dom utan att också ställa in. Har du några sådana exempel?Kan vi vara säkra på att SAS konkurrenter inte gör exakt samma sak, fast "i det dolda"?
SAS är ju onekligen klumpiga som inte ens försöker dölja vad de håller på med. Det borde ju inte vara särskilt svårt att fortsätta ta emot bokningar (och pengar) även om de har bestämt sig för att flyget ska ställas in, utan att någon utanför flygbolag kan lista ut det. Det är så klart mycket dålig stil av SAS att de bara bokar om till sina egna flyg.Mig veterligen plockar inga andra bolag bort flighter genom att nolla dom utan att också ställa in. Har du några sådana exempel?
Klart att de kan ändra igen, men jag har inte sett några rapporter om plan med nollade bokningsklasser, blockade mittsäten och 737-700 kommit tillbaka som bokningsbara. r.