Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

20 segment för 1 620 kr [12/12 över dagen, tyvärr för egen del är jag redan i luften den dagen]. Alla flyg utförs av SAS.
Visa bifogad bild 121983

24 segment för 1 822 [sön/mån i november] men kräver en övernattning. Alt. två enkelbiljetter med 40 minuter turnaround på BER, görbart? Vet ej... om någon har gjort detta så skriv gärna i tråden.
EDIT: hittade detta: VIABER
Visa bifogad bild 121989
Tack för tips! Bokade den rutten du tipsa till BER. Bokade dock Plus Pro som bör ge mig 6561x4 poäng. Betalade 52 032 poäng + 801 kr.
 

GOTBound

Medlem
Tack för tips! Bokade den rutten du tipsa till BER. Bokade dock Plus Pro som bör ge mig 6561x4 poäng. Betalade 52 032 poäng + 801 kr.
Körde du t&r eller vågade du på dig två enkelbiljetter och 40 minuters connection time?

Jag funderar fortfarande om 40 minuter med bussgate [då det är CRJ] är möjligt att genomföra?
 
Last edited:
Körde du t&r eller vågade du på dig två enkelbiljetter och 40 minuters connection time?

Jag funderar fortfarande om 40 minuter med bussgate [då det är CRJ] är möjligt att genomföra.
Jag körde t&r. GOT-CPH-OSL-BER, ankomst 12:20. Tog avgången 21:10 hem BER-CPH-GOT. Bara 45 min i CPH men skall väl gå ändå.
Har inte varit på BER än så får väl utforska flygplatsen och lounger i nästan 9h.
 

palmen

Moderator
Jag körde t&r. GOT-CPH-OSL-BER, ankomst 12:20. Tog avgången 21:10 hem BER-CPH-GOT. Bara 45 min i CPH men skall väl gå ändå.
Har inte varit på BER än så får väl utforska flygplatsen och lounger i nästan 9h.
Åk in till stan, tar 30 minuter max att åka in och njut av Berlin istället för att sitta på en flygplats. Du kan ju alltid åka och hälsa på gamla Tempelhof och sedn gå upp till Flughafenstrasse och besöka Muted Horn för något gott att dricka innan du beger dig ut till BER igen.
 
Åk in till stan, tar 30 minuter max att åka in och njut av Berlin istället för att sitta på en flygplats. Du kan ju alltid åka och hälsa på gamla Tempelhof och sedn gå upp till Flughafenstrasse och besöka Muted Horn för något gott att dricka innan du beger dig ut till BER igen.
Som Palmen skriver, åk in. Det tar nu 18 min med tåg till Ostkreutz och kostar bara €7 t&r.
 

GOTBound

Medlem
Nu har jag lagt alldeles för mycket tid av de sena timmarna på kvällen efter att Mrs.GOTBound, Master GOTBound och GOTBound Jr. somnat, det som vi pappor kallar egentid...

Dock tror jag hittat den ultimata sweetspotten som jag precis bokade: GOT-BER en veckodag i december, 24 segment och 9 992p för [citerar @JacobGBG] överkomliga 1 678 kr, 95 minuter på BER.

Det kostar mig en semesterdag, men semesterdag finns det gott om pga. uteblivna långresor.
 
Last edited:
Toppen