Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

kristerj

Medlem
Hotell: Regent Berlin
Bokat: Premium 1 King
Uppgradering: Executive Suite 1 King
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

Bokat via Virtuoso, har mest bott på Intercontinental i Berlin innan och ville prova något nytt. Lite gammaldags charm över detta hotell
 

Kris

Medlem
Hotell: Regent Berlin
Bokat: Premium 1 King
Uppgradering: Executive Suite 1 King
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

Bokat via Virtuoso, har mest bott på Intercontinental i Berlin innan och ville prova något nytt. Lite gammaldags charm över detta hotell
Trevligt! Vem vinner kampen, regent eller IC? Jag har tänkt att testa Regent många gånger, men aldrig kommit till skott...
 

kristerj

Medlem
Trevligt! Vem vinner kampen, regent eller IC? Jag har tänkt att testa Regent många gånger, men aldrig kommit till skott...
Har inte bott på IC under pandemin, men på Regent är det väldigt lugnt o stilla, betydligt mindre hotell än IC. Restaurangen stängd, men servering i lobbybaren. Känns som Regent är för lite äldre publik som gillar "klassiskt stuk" på rummen (även om jag själv uppnåt mogen ålder:)). Närheten till Gendarmenmarkt är ett plus. Mycket bra och personlig service. Några bilder
Regent 1.jpg
Regent 2.jpg
Regent 3.jpg


Föredrar IC (i varje fall när loungen är öppen), men det var kul att testa Regent.
 

Kris

Medlem
Har inte bott på IC under pandemin, men på Regent är det väldigt lugnt o stilla, betydligt mindre hotell än IC. Restaurangen stängd, men servering i lobbybaren. Känns som Regent är för lite äldre publik som gillar "klassiskt stuk" på rummen (även om jag själv uppnåt mogen ålder:)). Närheten till Gendarmenmarkt är ett plus. Mycket bra och personlig service. Några bilder
Visa bifogad bild 121972 Visa bifogad bild 121973 Visa bifogad bild 121974

Föredrar IC (i varje fall när loungen är öppen), men det var kul att testa Regent.
Tack för insight. Det var just nu när loungen är stängd på IC som jag evt tänkte passa på att testa Regent. Kanske nästa gång...
IC är ganska lugnt nu oxå med minskad kapacitet pga renovering osv. Men det var förvisso något event i ballroom nu i helgen, så en del folk (dock inget jfr fullt hus pte-pandemic).
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Estoril
Bokat: Deluxe King room (lägsta cat)
Uppgradering: Ocean view junior suite (för en mindre upsell jfr 'standard 2 cat upgrade' som RA)
Status: Spire Royal Ambassador
Övrigt: Ingen stor skillnad på kategorierna upp till Jr Suite vad jag kunde se. Förutom lite mer plats var Jr Suite på översta våningen (3) av hotellet. Huset har typ 9 våningar, men resten är lägenheter. Intressant lösning. Dock har de löst det snyggt med separation i hissarna för att undvika mix mode.


Hotell: Intercontinental Lissabon
Bokat: Terrace view
Uppgradering: Duplex suite with terrace
Status: Spire Royal Ambassador
Övrigt: Uppgradering till denna kategori är på Ambasador exclusion list. Så generöst att det bjuckade på den. Dock är i princip all annan service på sparlåga (stängd club lounge, minimalistisk meny för room service, minibar on request etc). Flott utsikt dock. Några bilder nedan.

20211022_180800.jpg


20211022_164229.jpg


20211022_164417.jpg
 

Kris

Medlem
Hotell: InterContinental Warszawa
Bokat: Jr Suite
Uppgradering: Ingen. De har tagit bort de tidigare (för uppgradering) tillgängliga Sr suite och presidential suite. Detta visste jag förvisso, men tänkte testa gränsen som återkommande kund. Dock - computer says no. Kunde lika gärna bokat ett väsentligen billigare rum med liknande utfall.
Status: Spire Royal Ambassador



Hotell: InterContinental Warszawa
Bokat: KING BED CLASSIC HIGH FLOOR
Uppgradering: King bed 1 bedroom suite. Första gången jag blev allokerad i "lägenhetsdelen" på de lägre våningarna (parallellt med 'handtaget' i den karaktäristiska byggnaden). Förvisso lite mer plats än Jr Suites högre upp, men utsikten är ju mindre slående. Känns spontant som att det är mer strikt med uppgraderingar och värdet av RA urvattnas sakta men säkert även här.
Status: Spire Royal Ambassador
 

MartinH

Medlem
Hotell: Holiday Inn Express Phuket Patong Beach Central
Bokat: Standard Room, poängbokning
Uppgradering: 1 King Bed Standard with Pool View
Status: Spire Elite, efter statusmatch för några år sen
 

palmen

Moderator
Hotell: IC O2 London
Bokat: Billigaste poängrummet (48k poäng)
Uppgradering: King Bed Junior Suite
Antal nätter: 1
Status: Diamond Elite Ambassador

Helt OK uppgradering som Diamond Elite Ambassador.
Fick gratis frukost som förmån efter att jag påtalat att den borde ingå med aktuell status, de drog då bort 600 välkomstpoäng som byttes mot frukosten. Slutade dock att jag inte åt någon frukost pga en väldigt sen kväll dagen innan :)

Hotellet ligger bra till om man ska till Beer Mile (Bermondsey) och jubilee line stannar precis vid O2 så det är tämligen enkelt att ta sig till och från med lokaltrafiken om man så önskar. Finns en hel del shopping till "outletpriser" i O2 och diverse restaurangkedjor om man vill äta något i närheten.

På hotellet finns diverse restauranger och barer som vid tidigare besök varit OK, men inget speciellt. 15£ voucher på minibar/bar/restaurang nyttjades för lite alkoholfri drinkar som var goda.

20220727_145003.jpg 20220727_145029.jpg
20220727_145051.jpg 20220727_145103.jpg
20220727_144932.jpg
 

Kris

Medlem
Hotell: IC O2 London
Bokat: Billigaste poängrummet (48k poäng)
Uppgradering: King Bed Junior Suite
Antal nätter: 1
Status: Diamond Elite Ambassador

Helt OK uppgradering som Diamond Elite Ambassador.
Fick gratis frukost som förmån efter att jag påtalat att den borde ingå med aktuell status, de drog då bort 600 välkomstpoäng som byttes mot frukosten. Slutade dock att jag inte åt någon frukost pga en väldigt sen kväll dagen innan :)

Hotellet ligger bra till om man ska till Beer Mile (Bermondsey) och jubilee line stannar precis vid O2 så det är tämligen enkelt att ta sig till och från med lokaltrafiken om man så önskar. Finns en hel del shopping till "outletpriser" i O2 och diverse restaurangkedjor om man vill äta något i närheten.

På hotellet finns diverse restauranger och barer som vid tidigare besök varit OK, men inget speciellt. 15£ voucher på minibar/bar/restaurang nyttjades för lite alkoholfri drinkar som var goda.

Visa bifogad bild 132174 Visa bifogad bild 132175
Visa bifogad bild 132176 Visa bifogad bild 132177
Visa bifogad bild 132178
Tack för uppdateringen. Det får ju anses som en riktigt bra uppgradering mht att det var en poängbokning. Innan One Rewards var det (i alla fall för mig) i princip omöjligt att få några status-perks på poängbokningar. Osäker på om T&C nu är uppdaterade. Jag fick nyligen poäng (ej qualifying) för incidentals på Six Senses rewards night, så det kanske börjar luckras upp?
 

Kris

Medlem
Hotell: Crowne Plaza Copenhagen
Bokat: Billigaste poängrum
Uppgradering: King Premium high floor club access
Antal nätter: 1
Status: Diamond Elite Royal Ambassador

Taskig planering i år igen och hade en 'Royal Ambasador free night' att bränna. Inte så många alternativ i närområdet, så det fick bli en okynnestur med grabben.

Intressant att de fortsätter ge både frukost, amenity points och club access på poängbokningar (free night är defakto en poängbokning <70k). Dock var i alla fall eftermiddagsutbudet i loungen kraftigt nerskalat jfr sist. Återstår att se vad kvällsutbudet erbjuder.
 
Toppen