Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Förmodligen en onödig/dum fråga men då jag inte flugit sedan pandemin började men ska iväg snart igen(äntligen), Är det fortfarande ”obegränsat” med dryck som erbjuds eller enbart ett glas öl/vin? Läste nyss på PIA hemsidan där det stod lite otydligt
Ja det är obegränsat. PIA har dock inget med Pontus in the air att göra ;)
 

Tomas E

Medlem
Pontus nyss: ingen kö och snabb incheckning, halvfullt, normal serveringstid = klart snabbt. Funkade alltså precis som det ska och jag såg inga spår av de problem som rapporterades av andra härom veckan. Boeuf bourguignon verkar i säsong just nu, den fanns på menyn här och på Heathrow Galleries First i förrgår (och där är serveringen
A7402F2A-23A5-43D2-A6A9-1DDB5B384C82.jpeg
klart långsammare). ;) Båda var bra, Pontus är mer klassisk med potatispuré och serveras i större portion.
 

igelkotten

Medlem
Pontus nyss: ingen kö och snabb incheckning, halvfullt, normal serveringstid = klart snabbt. Funkade alltså precis som det ska och jag såg inga spår av de problem som rapporterades av andra härom veckan. Boeuf bourguignon verkar i säsong just nu, den fanns på menyn här och på Heathrow Galleries First i förrgår (och där är serveringen Visa bifogad bild 121912 klart långsammare). ;) Båda var bra, Pontus är mer klassisk med potatispuré och serveras i större portion.

Rapport en timme senare. Väldigt fullt i Pontus. Testade bourguignonen, men blev besviken då min luktade fränt av bränt, men förvånande nog smakade väldigt lite (och inte av bränt). Grannens rätt luktade lika illa.

Bisquen var lite för salt för min smak just denna eftermiddag efter en sen och blöt kväll i Stockholm, men kan tänka mig att den annars skulle gått hem.

17E79A44-FD2D-4500-9C0F-FBCC1DCDF5AB.jpeg

03086818-5CEF-42D5-812B-1C62B8AAC997.jpeg
 

jerixon

Medlem
Lika här.
Sitter nog på samma plats såhär en timme drygt senare.
Mackan jag fick var definitivt gårdagens dock, men jaja, det finns värre problem. Mest här för kaffet.
Snabb och trevlig service och ingen kö varken här eller i security närmast skycity.

Finnair mot Helsingfors 08.10
Idag flygs den av Norre med Embrear 195 (en av mina favoriter från KLM)
Första flyget utomlands i tjänsten sedan feb 2020. Rivstartar med 6 segment i Veckan.

Snabb service och ganska tomt, tidiga flygningar har sina fördelar. Mot Cph och Malmö.
Visa bifogad bild 121935
 

Hachans

Medlem
Lika här.
Sitter nog på samma plats såhär en timme drygt senare.
Mackan jag fick var definitivt gårdagens dock, men jaja, det finns värre problem. Mest här för kaffet.
Snabb och trevlig service och ingen kö varken här eller i security nörmast skycity.

Finnair mot Helsingfors 08.10
Idag flygs den av Norre med Embrear 195 (en av mina favoriter från KLM)
Första flyget utomlands i tjänsten sedan feb 2020. Rivstartar med 6 segment i Veckan.

Hälsningar från bakom dig. :)

Ja, mackorna var sannerligen inte goda. Men kan också vara det usla brödet de använder.

Men croissanterna var åtminstone inte hårda idag. Så alltid något.
 
Toppen