Senaste nytt

Posta din välkomstgåva!

chaudi

Medlem
Hotell: Radisson Blue Malmö
Medlemsstatus: Guld
Längd på vistelse: 2 nätter
Välkomstgåva: 2 praliner. Såg precis att de har tagit betalt för vattnet.

IMG_20210917_151719_LI.jpg
 

intuition

Medlem
Årets (århundradets) märkligaste välkomstpaket.

Checkade in på Villa Copenhagen och möttes av ett trevligt välkomst-kort. På kortet stod en svart flaska fylld med vätska. Nyfiket öppnar jag korken och ser ett spray-munstycke. Inte alls uppenbart vad gåvan är för något. Tankarna går till parfym, men det känns ändå lite ovanligt. Håller tillbaka nyfikenheten och avstår från att prov-spraya mig själv. Börjar istället läsa på flaskan.
I liten stil längst ner står "Screen Cleaner"...
Bra att veta att för oss frekventa resenärer som råkar kladda på laptopens skärm medan vi äter snacks, så är Villa Copenhagen det givna valet!

VillaWelcome.jpg


Jaja, säkert ett misstag men väldigt udda hur som helst.

PS
Flaskan på bilden är oskyldig. Det var först när jag kom hem som jag kom på den här passande tråden, och den är ju rättså grafiskt inriktad. Fick göra en re-enactment för att få till en illustrativ bild av den verkliga händelsen
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Berlin
Medlemsstatus: Spire Royal Ambasador
Längd på vistelse: 3 nätter
Välkomstgåva: IC Berlin fortsätter leverera stabilt. Med omväxling dessutom! Det är många permutationer de kan få till här.

Mintpastiller blir till pretzels, brownie till muffins och aprikos till äpple... Dessutom bonus med lite äppleläsk (säkert för att Jr är med). #nöjdkund

20210930_214217.jpg
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Estoril, Portugal
Medlemsstatus: Spire Royal Ambasador
Välkomstgåva: En flaska rödtjut, fruktfat och praliner till de vuxna och ett fat godis till kidsen. Dessutom personlig (nåväl, printat med barnens namn) målarbok, färgpennor och en ballonghund var på kidsens sängar.

#återigennöjdkund

20211015_234935.jpg


20211015_234931.jpg


20211015_234918.jpg
 

Ano

Medlem
Hotell: Intercontinental Estoril, Portugal
Medlemsstatus: Spire Royal Ambasador
Välkomstgåva: En flaska rödtjut, fruktfat och praliner till de vuxna och ett fat godis till kidsen. Dessutom personlig (nåväl, printat med barnens namn) målarbok, färgpennor och en ballonghund var på kidsens sängar.

#återigennöjdkund

Otroligt hur högt dessa "små" men väl avvägda gesterna är över den standard man ser inom Sverige.
Såklart många gånger en annan prisbild, men också ett helt annat tänk.
 
Toppen