Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Bedrövligt att SAS inte har koll på sina egna förändringarna som gjordes per 1 juni men det har jag upplyst dem om nu
COVID-19 updates - Travel and service updates | SAS

Fick detta svar idag på min fråga om kompensation inte ett enda rätt.

Dear Karlsson ,

Thank you for contacting us.

The COVID-19 outbreak has developed fast and globally with a severe impact on both SAS and the airline industry. The safety of our travelers and employees will always be our highest priority. We are following the development of the current situation closely.

SAS initiated temporary adjustments considering the situation. One initiative involves our food and beverage offers. It means:

• All food and beverage service onboard will be ceased on all domestic flights, flights within Scandinavia and flights within Europe.
• On flights exceeding 2.5 hours (150 minutes), small water bottles will be available.
• On long-haul flights, we will continue to serve food and beverage according to laws and regulations.
• All SAS Lounges have been temporarily closed

Unfortunately in this case we are unable to refund the difference amount in this case.

We apologize your experience has been impacted due to this initiative. We do hope that this outbreak is resolved quickly, and flight operations will resume as normal.
Tragiskt agerande från SAS, en stackars medarbetare med Indiskt namn klipper ihop svar med olika typsnitt i hopp om att övertyga mig att 1000 poång skulle få mig att slå frivolter. Efter ett antal konversationer ger jag upp, fick i alla fall 2000 poäng pp. Det som stör mig är SAS partners inkompetens att bedöma ärenden. Inte för att det ska ha betydelse så är vi båda diamond sedan start och lägger en massa pengar hos SAS - år efter år. Bokar man SAS plus borde det väl finnas någon form av leveransgaranti eller?
 

Thornado

Medlem
Ska flyga Göteborg till Arlanda på tisdag nästa vecka.
I augusti fick jag rätt så många mail från SAS om ändringar på bokningar, men de flesta av dessa handlade om awards till Kina och LA och efter att ha fått ett flertal sådana så går jag erkänna att jag inte alltid kollade så noga på vilken flight det rörde sig om eller vad schemaändringen var.

Inser nu att en av dessa ändringar berodde på att min flight GOT-ARN som skulle ha gått strax efter 18-tiden hade blivit inställd och jag därför blivit ombokad till kl 6 på morgonen istället. Detta trots att det finns en flight 16.10 som känns som det mer rimliga alternativet. Försökte ringa idag för att boka om, men det vill de ha drygt 1200 kr för. Jag är fullt medveten om att reglerna säger att jag har accepterat ändringen om jag inte klagat inom 15 dagar, men när det beror på att de ställt in flyget och det dessutom bara handlar om en annan av deras egna inrikesflighter så hade man ju kunnat hoppas på lite flexibilitet.
 

Mr Basic

Medlem
Inser nu att en av dessa ändringar berodde på att min flight GOT-ARN som skulle ha gått strax efter 18-tiden hade blivit inställd och jag därför blivit ombokad till kl 6 på morgonen istället.

Jag är fullt medveten om att reglerna säger att jag har accepterat ändringen om jag inte klagat inom 15 dagar,
Kanske skulle varit i tråden ”Thornado - det här gjorde du inte så bra” :D;)
 
Försöker nå kundtjänst men det är alltid kötid minst 55 minuter. Går in i chatten och är nummer 127 i chatten, kötid 2 timmar. Är det ett skämt?
 
Försöker nå kundtjänst men det är alltid kötid minst 55 minuter. Går in i chatten och är nummer 127 i chatten, kötid 2 timmar. Är det ett skämt?
@chronomaster Nej, tyvärr det är vår verklighet idag.
Jag hoppas verkligen att du slipper prata med den ”trötta” herren i kundtjänst som alltid börjar med att svara på en fråga med ”Oj, då. Jag måste söka lite. Jag sätter dig på hold så länge...”.
30 min senare kopplas samtalet bort.
Repeat...
 

LarsCph

Medlem
Jeg var på rejse med Norwegian til Mallorca som have group boarding både ud og hjem som fungerede helt perfekt. Så jeg skrev til SAS Gold supporten hvornår SAS mon tænker sig at gen-indføre prioritets borading for guld/diamant status samt SAS Plus generelt. Det står nævnt som fordel på websiden og når Norwegian kan så kan SAS vel også, tænkte jeg. Jeg har nu fået det her meget underlige svar om at det er lufthavnspersonalet som vurderer hvordan der skal boardes. Det lyder virkelig underligt, at SAS ikke har nogen indflydelse på det syntes jeg.

photo_2021-09-28_09-24-30.jpg



Edit: Jeg har skrevet en complaint nu som de foreslår. Der er heldigvis kun 6-8 ugers svartid iflg den confirmation mail jeg lige har fået. Til sammenligning, hos Norwegian hvor vi ikke fik de sæder vi havde booket+betalt for på udturen til Mallorca (endte på row 3 i stedet for row 1) tog det under 24 timer før jeg havde svar + refusion af gebyret for seating.
 
Last edited:

danielhog

Medlem
Jeg var på rejse med Norwegian til Mallorca som have group boarding både ud og hjem som fungerede helt perfekt. Så jeg skrev til SAS Gold supporten hvornår SAS mon tænker sig at gen-indføre prioritets borading for guld/diamant status samt SAS Plus generelt. Det står nævnt som fordel på websiden og når Norwegian kan så kan SAS vel også, tænkte jeg. Jeg har nu fået det her meget underlige svar om at det er lufthavnspersonalet som vurderer hvordan der skal boardes. Det lyder virkelig underligt, at SAS ikke har nogen indflydelse på det syntes jeg.

Visa bifogad bild 121708


Edit: Jeg har skrevet en complaint nu som de foreslår. Der er heldigvis kun 6-8 ugers svartid iflg den confirmation mail jeg lige har fået. Til sammenligning, hos Norwegian hvor vi ikke fik de sæder vi havde booket+betalt for på udturen til Mallorca (endte på row 3 i stedet for row 1) tog det under 24 timer før jeg havde svar + refusion af gebyret for seating.
Jag tycker det är sånt otyg när företag har olika avdelningar som inte pratar med varandra utan ber kunden börja om med en annan avdelning, ”tack för att du kontaktade SAS, här är en länk till en annan på SAS”. Sånt borde verkligen lösas och skickas vidare internt istället.
 

Hachans

Medlem
Föröppnad matlåda i Plus. Den var ny!

Flygvärdinnan lovade att den var ny men någon hade uppenbart flyttat runt grejerna i den och besticken och servetten saknades. Dessutom var lådan skadad. Uppenbarligen hade någon öppnar den, inte gillat den och skickat tillbaka den. Sen har den hamnat i kylen igen.

Ingen ursäkt eller så såklart.
 
Toppen