Senaste nytt

Tips på restaurang i Helsingborg

Ska med fru och ett annat par till Helsingborg i september för att fira min frus födelsedag. Någon som har tips på en bra resturang? Tänker lite finare, gärna med avsmakningsmenyer om det finns.

Vi hade även tänkt ta en drink innan maten, finns något bra ställe? Harrys och liknande är inte aktuellt.

Tack!
 

pswe

Medlem
Ska med fru och ett annat par till Helsingborg i september för att fira min frus födelsedag. Någon som har tips på en bra resturang? Tänker lite finare, gärna med avsmakningsmenyer om det finns.

Vi hade även tänkt ta en drink innan maten, finns något bra ställe? Harrys och liknande är inte aktuellt.

Tack!
Om ok att ta taxi till Råå så kan jag rekommendera Värdshuset som renoverats upp till Kajgatan1. Inte riktigt avsmakningsnivå men charmigt och med härlig utsikt.
 

John Rambo

Medlem
Vi hade även tänkt ta en drink innan maten, finns något bra ställe? Harrys och liknande är inte aktuellt.
Fördrink är nog KOL ett av de bättre i Hbg.

Tyvärr lite slätstruket restaurangutbud, med många bra medelklass, men få bra i hög klass.
Gastro på Järnvägsgatan har blivit sålt och där ska öppna något nytt i September; det har potential att bli en höjdare. Sillen och Makrillen ligger på fantastiskt läge med traditionella rätter av något högra klass annars.
 

ACervin

Medlem
@John Rambo har sammanfattat läget bra. Fine dining har nog försvunnit från Helsingborgs menyn när Gastro fick stänga. Chateux Foret är en av våra absoluta favoriter, nästan stammisar. Pålsjö krog som vi bor ett stenkast ifrån har en väldigt fin miljö och kan ju med fördel kombineras med svett och bad som skrevs ovan. Sillen och Makrillen ligger mer eller mindre i vattnet. Det finns något i det nya Kongresshuset som jag inte provat. Den bästa maten i Helsingborg nu är kanske Sofieros Slottsrestaurang men då måste man vara ett sällskap på minst 15 personer.
 
Lite återkoppling, tack för tipsen. Av lite olika anledningar valde vi Kol. Goda drinkar och god mat, men framför allt bra service. Rekommenderas om ni är i Helsingborg. Tyvärr lite dåligt ljus i kombination med dricka, gjorde så att jag inte fick foto på allt.
Bonusinfo, Kol ingår i Eurobonus Everyday 50 p per 100 kr. Blev en trevlig överaskning, poängen kom in på kontot efter någon vecka.
Bonusinfo 2, bor man på SeeU så finns det en fin ölbar precis bredvid, Benchwarmers Taproom, väl värt besök om man gillar öl.

188982B0-2964-48A8-A9B6-319AEE9AA830.jpeg
DB06B417-8FBE-4FA7-89BD-B273A051571A.jpeg
C769650F-E2B4-467A-88AA-9120E8153049.jpeg
475A5C03-8F44-4F79-B6D3-C6C0FC605C41.jpeg


1109EEAA-C2D2-4515-8FDD-EE2E07CC3043.jpeg
 
Toppen