Senaste nytt

SAS plus under pandemin

Kris

Medlem
Matlåda i plus Köpenhamn-Düsseldorf idag. Hoppade dock den till förmån för snacksbuffe på den korta resan (ingen tid till mat när man är på grabbresa... med lillgrabben...)

En väldigt trevlig ynge herre i staff insisterade dock på att ge grabben pizza. Så det fick bli öl å pizza efter snacksbuffen... :rolleyes: Dock endast Carlsberg ännu.

Markant skillnad jfr den något kortare turen til Berlin (där man endast blir bortskämd med supergott kaffe)

20210924_144620.jpg


20210924_150438.jpg
 

Moco

Medlem
Hade väntat mig pizza slice…men icke. Positivt överraskad av North Atlantic Shrimp på MAN-ARN ikväll, vilket jag måste påstå var bland det bästa som serverats i Plus, någonsin. Lådan är inte presentabel, men innehållet vill jag påstå håller högre högre klass än vad som serveras hos LH/LX i dagsläget. Mycket bra service av det brittiska crewet också.
 

Attachments

  • 04FA9253-AA39-417F-8B98-0454F9BEF247.jpeg
    04FA9253-AA39-417F-8B98-0454F9BEF247.jpeg
    119,1 KB · Visningar: 178

Sir Lemon

Medlem
Matlåda i plus Köpenhamn-Düsseldorf idag. Hoppade dock den till förmån för snacksbuffe på den korta resan (ingen tid till mat när man är på grabbresa... med lillgrabben...)

En väldigt trevlig ynge herre i staff insisterade dock på att ge grabben pizza. Så det fick bli öl å pizza efter snacksbuffen... :rolleyes: Dock endast Carlsberg ännu.

Markant skillnad jfr den något kortare turen til Berlin (där man endast blir bortskämd med supergott kaffe)

Visa bifogad bild 121535

Visa bifogad bild 121536
Noterade även den utmärkta norska ginen. ;)
 

LarsCph

Medlem
Det er positivt at servicen ombord ser ud til at være på plads igen. Jeg ser frem imod at boarding/de-boarding bliver normal igen. Det virker kaotisk at boarde alle på én gang jeg syntes det er synd at fordelen med at være i første boarding gruppe når man rejser SAS Plus (eller med *A status) er suspenderet. Jeg har spurgt SAS Gold service om det er noget de tænker at genindføre snart. Jeg er på Mallorca denne weekend med Norwegian (Norwegian mest fordi deres afgang 10.15 er meget bedre for mig end SAS 06.00) og der fungerede priority boarding 100% for de som havde tilkøbt det.
 

Sticktown

Medlem
Reser i plus till Aten nu i november och till Las Palmas i januari, båda gångerna innan 09.00 från Köpenhamn. Är det en frukostlåda jag skall förvänta mig som måltid eller ingår det något mer på dessa drygt 3 rest 5 timmars flygningar? Och hur är det med drycker, om tex gt-suget skulle göra sig påmint under resan?
 
Toppen