Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Resetokig

Medlem
Skulle boka tre bonusbiljetter med samma flyg t/r. Två personer med 2-4-1 den tredje med fly premium vilket ger oss två bokningar. Bokar den tredje först, hittar en biz ut och en plus hem. Finns gott om plus ut och go hem som 2-4-1 kan användas för. Bokar och allt försvinner hem, inkl. alla i go. Vet att detta hänt tidigare och ringer SAS. Får till svar "Vi säljer en plus eller flera go. Väljer du plus försvinner go".

Blir så trött på att behöva hålla på. Får vänta tills det släpps på fler biljetter för att få med alla på samma flyg hem.
 

JacobGBG

Medlem
Har själv en F-rutt till Taipei via Tokyo i början av Februari där jag fått ett ben avbokat i dagarna. Det som är avbokat är HND - FRA och som vanligt står det att de inte hittar ett alternativ. Ett av sex ben borta, och det finns ju en del alternativ om man kan tänka sig C istället vilket naturligtvis vore fint. Men jag vågar inte räkna med att Taiwan och/eller Japan är öppet då. Har du eller någon annan en bra rek på var man kan åka som dubbelvaccinerad för att uppleva sol och skåla in sin födelsedag? Lämnar familj hemma och åker själv... Ser att Costa rica är helt öppet och Mexico ser görbart ut. Finns det mer?

Åker över sportlovet till Dubai som är behagligt vid denna tidpunkt. Om du vill en längre sträcka så har Malaysia signalerat att Langkawi öppnar och Phuket borde rätat ut de mesta av sina sandbox barnsjukdomar tills dess.
 

JacobGBG

Medlem
En allmän heads-up om HND som jag ser att många hoppas kunna resa till. Fick precis budet från en bekant som jobbar i Tokyo att Japan har några specifika regler angående sin karantän. Ankomna förväntas ta taxi till sin 10 dagars karantänsplats, i 9/10 föreställer jag mig att detta är en bit in mot Tokyo då HND är en bit ut. Så räkna med en taxinotan på 2000:- ovanpå alla andra utgifter.
 

Samosaguas

Medlem
En allmän heads-up om HND som jag ser att många hoppas kunna resa till. Fick precis budet från en bekant som jobbar i Tokyo att Japan har några specifika regler angående sin karantän. Ankomna förväntas ta taxi till sin 10 dagars karantänsplats, i 9/10 föreställer jag mig att detta är en bit in mot Tokyo då HND är en bit ut. Så räkna med en taxinotan på 2000:- ovanpå alla andra utgifter.
Vet inte om du blandar ihop HND med NRT men en taxi från Haneda till centrala Tokyo kostar inte i närheten av 2000 SEK.
 

Protein48

Medlem
Någon som lyckats boka ARN-HND ToR typ 330 dagar framåt? Flera dagar finns att hitta i augusti vad gäller hemvägen HND-ARN men trots att jag "hängt på låset" så har ingen tillgänglighet på sträckan ARN-HND hittats. (Menar givetvis business).

Edit: Menar bokning med SAS.
 
Last edited:

J1981

Medlem
Någon som lyckats boka ARN-HND ToR typ 330 dagar framåt? Flera dagar finns att hitta i augusti vad gäller hemvägen HND-ARN men trots att jag "hängt på låset" så har ingen tillgänglighet på sträckan ARN-HND hittats. (Menar givetvis business).

Vet ej om det fortfarande är "black out". Men prova söka chp-hnd då det ev inte släppts award arn-chp ännu.
 

palmen

Moderator
Någon som lyckats boka ARN-HND ToR typ 330 dagar framåt? Flera dagar finns att hitta i augusti vad gäller hemvägen HND-ARN men trots att jag "hängt på låset" så har ingen tillgänglighet på sträckan ARN-HND hittats. (Menar givetvis business).

Edit: Menar bokning med SAS.
Exakt samma sak frågades i annan tråd tidigare idag, se svaren där.
Frågor om att boka Eurobonus award resa | Sida 526 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Toppen