Senaste nytt

Curve betalkort

MrRob

Medlem
SAS eurobonus kör ju dubbla poäng i helgen o tänkte använd go back in time för att lägga över alla transaktioner dit. Är det någon fallgrop, dvs om man gör bytet på lördag så reggas det på måndag och man går miste om poängen?

Jag har aldrig själv varit med om att det varit problem för mig. Men det betyder ju inte att det är tekniskt omöjligt..
 

Malm

Medlem
Snabb fråga. Någon mer som har problem att lägga till nya SAS EuroBonus Mastercard? Det gamla med utåt-stående text fungerade finfint men de med ny design fungerar ej.
 

intuition

Medlem
Jag tror @Malm kanske menar att scanningen av kort-numret inte fungerar? Jag har iaf det problemet, och curve brukar inte kunna läsa av kortnummer som bara är skrivna med text. Den verkar prgrammerad för präglade kort.
 
69d5ab4f2ffe6608884f2da38da9413b.jpg

e47a4f8541306209df99906e40ddee46.jpg
 

andersson.j

Medlem
Mitt Curve black legacy går tyvärr ut 12/21. Innebär det att det är slut på det roliga? Rimligtvis finns det fler i samma sits här på forumet. Kanske t.o.m. någon vars legacy går ut månaden innan?
  • Överlever legacy-biten eller trillar jag ned till blue?
  • Går det att köra GBiT mellan gamla och nya kortet eller bör jag flytta allt innan jag byter kort?
  • Mitt nuvarande kort är utfärdat i UK, med högre GBP-limits än jag någonsin varit nära. 9000 GBP/dag osv. Nyare kort utfärdas väl i Sverige och tidigare med löjligt låga limits? 5000 SEK/dag eller liknande. Gäller detta fortfarande eller har de fått ordning på det?
 

MrRob

Medlem
Mitt Curve black legacy går tyvärr ut 12/21. Innebär det att det är slut på det roliga? Rimligtvis finns det fler i samma sits här på forumet. Kanske t.o.m. någon vars legacy går ut månaden innan?
  • Överlever legacy-biten eller trillar jag ned till blue?
  • Går det att köra GBiT mellan gamla och nya kortet eller bör jag flytta allt innan jag byter kort?
  • Mitt nuvarande kort är utfärdat i UK, med högre GBP-limits än jag någonsin varit nära. 9000 GBP/dag osv. Nyare kort utfärdas väl i Sverige och tidigare med löjligt låga limits? 5000 SEK/dag eller liknande. Gäller detta fortfarande eller har de fått ordning på det?

Jag kan bara svara på punkt tre: buggen med att gränsen var 5.000:- istället för £5.000 är borta. När jag installerade den appuppdateringen stod det inte längre £5000 utan 24.000:- som dagsgräns på mitt kort. Har sedan dess fått den ökad till 54.000:- om dagen vilket räcker för mig.
 
Toppen