Senaste nytt

Inställt och companion ticket Stockholm - Kapstaden - tips ?

plover

Medlem
Hej forumet, bokade en fin ARN-VIE-CPT i julas på ett Companion/2-for-1 offer i business. Avresa nu i November och det ser hyggligt Corona-safe ut i alla fall runt kusten. Fick just besked om att AUstrian-flygningen VIE-CPT är inställd. Det finns andra flyg med LH via FFT, MUC men där är det ju ordinarie pris. Någon som vet vad som gäller, kan jag hävda ombokning till ny flight i samma klass eller är det betala upp mellanskillnaden som gäller ? TYvärr helt omöjligt att komma fram till Service Center i Tyskland i alla fall nu.

Tacksam för alla tips - bra forum detta !
 

Senator

Moderator
Hej forumet, bokade en fin ARN-VIE-CPT i julas på ett Companion/2-for-1 offer i business. Avresa nu i November och det ser hyggligt Corona-safe ut i alla fall runt kusten. Fick just besked om att AUstrian-flygningen VIE-CPT är inställd. Det finns andra flyg med LH via FFT, MUC men där är det ju ordinarie pris. Någon som vet vad som gäller, kan jag hävda ombokning till ny flight i samma klass eller är det betala upp mellanskillnaden som gäller ? TYvärr helt omöjligt att komma fram till Service Center i Tyskland i alla fall nu.

Tacksam för alla tips - bra forum detta !

Bara så jag förstår. Du har bokat en resa med Austrian men du ringer Lufthansa för att försöka boka om? Vad är FFT? Vem har ställt ut biljetten, Austrian eller Lufthansa?

Om du vill åka så hade jag tagit kontakt med Austrian (som har ställt in) och be att bokas om till Lufthansa. Att detta är en 2-for-1 kampanjresa borde inte spela någon roll vid det här läget. Normalt hanteras detta ganska smidigt inom Lufthansagruppen. Men ring det bolag som har ställt in. Det är deras uppgift att lösa detta.
 

plover

Medlem
Haha sorry FFT är det inte utan FRA, fick i alla fall tag på Austrian som ställde in, biljetten köpt direkt av Lufthansa så lite motvilligt bokade Austrians service center om till en LH flight istället. Inget tjafs om pris. MEN nu vill jag ju säkra upp rätt stolar också och dwt går inte via Lufthansa appen, sitter sedan en stund och jagar deras service center i Tyskland utan framgång. De verkar ha stängt av telefonerna. En gång i tiden kunde kan ringa deras Senator hotline som vanlig EBG …. den tiden är tyvärr över.
 

Senator

Moderator
Haha sorry FFT är det inte utan FRA, fick i alla fall tag på Austrian som ställde in, biljetten köpt direkt av Lufthansa så lite motvilligt bokade Austrians service center om till en LH flight istället. Inget tjafs om pris. MEN nu vill jag ju säkra upp rätt stolar också och dwt går inte via Lufthansa appen, sitter sedan en stund och jagar deras service center i Tyskland utan framgång. De verkar ha stängt av telefonerna. En gång i tiden kunde kan ringa deras Senator hotline som vanlig EBG …. den tiden är tyvärr över.

Det kan vara för att biljetterna inte är utställda. Har du fått nya biljetter? Om det är så himla viktigt på kort sikt hade jag ringt Lufthansa i USA. Där får man alltid svar i min erfarenhet.

Jag tror att Lufthansa gjorde en körning i natt som ställde till massor av bokningar. Vi har en bonusresa som påverkades för tredje gången på ett par veckor över nyår. Jag tror det är det som gör att deras kapacitet är helt körd på telefonen för tillfälle.
 

plover

Medlem
Löste sig nu på morgonen, bara någon minuts väntetid i tyska Service center. Ingen extra avgift när jag bokade om min companion ticket, dock något strul med nya att jag inte kan göra seatng själv, men det fixade hjälpsam person på telefon istället. Som Senator skrev så måste det varit härdsmälta i systemen igår. Tack för input från forumet!
 

plover

Medlem
Nu på plats i CPT, tog några dagar efter telefonombokningen från Austrian till LH, inget kom upp online…. Men efter en vecka så hade det rättat till sig. Fullsmockat A350-400 på vägen ned mest golfande tyskar och nattflygning. Lite spännande busstransfer där vi blev ståendes 20 min på plattan utan info:).

Hemresa blir 350-900, får se hur deb flighten blir med 55 min connection MUC-ARN :)
 

Lord

Medlem
Jag har nog sedan mars 2020 ändrat bokade resor med LH-gruppen 20 - 30 gånger. Tycker att man har visat en otrolig generositet och flexibilitet, trots biljetter som från början köpts snorbilligt. Nu hoppas jag att ombokningarna är historia och att det blir resor!
 
Toppen