Senaste nytt

Har du fått återbetalning från Thai?

SimonXYZ

Medlem
Jag begärde i fredags återbetalning för CPH-BKK-MEL i mars som blev inställd.

Agenten jag pratade med i Köpenhamn sa att det kunde ta upp emot ett år för återbetalningen. Jag gillar Thai, men hade inga reseplaner framöver som inkluderar Thai, så jag valde återbetalning trots allt.

Jag kommer att återrapportera här om ett år :)

Någon annan som har några egna erfarenheter?
 

Berglund

Medlem
Agenten jag pratade med i Köpenhamn sa att det kunde ta upp emot ett år för återbetalningen.
ETT ÅR???

Helt seriöst, vad är det för trams? Klart du ska ha cashen. Ring ditt kreditkortsbolag och be dem göra en chargeback åt dig. Ett år är alldeles på tok för lång tid att vänta på sin återbetalning, du är alldeles för snäll.
 

SimonXYZ

Medlem
Hehe, jag hade nog inte tänkt att vänta ett år. Jag ger dem lite tid. Jag har fått till chargeback 2 gånger tidigare för inställda flyg nu under corona, en gång på SAS MC och en gång på Amex Elite, så jag kommer att gå den vägen om det inte löser sig.
 

micke99

Medlem
Väntar på thai.

Hade en resa april 2020 som jag flyttade 3ggr till sist till april 2021 vilket ej blev av. Begärde återbetalning. Resan är bokad via supersaver och de var första o sista gången jag bokar där. Även om jag säkert ej hade haft bättre tur med thai direkt. Men min ör ej återbetald än.

Thai fick väl igenom en rekronstruktion med massa kulor i början av juni vill jag minnas men de lär ta tid...
 

apknug

Medlem
Väntar på thai.

Hade en resa april 2020 som jag flyttade 3ggr till sist till april 2021 vilket ej blev av. Begärde återbetalning. Resan är bokad via supersaver och de var första o sista gången jag bokar där. Även om jag säkert ej hade haft bättre tur med thai direkt. Men min ör ej återbetald än.

Thai fick väl igenom en rekronstruktion med massa kulor i början av juni vill jag minnas men de lär ta tid...
Vad säger ditt kreditkorts bolag?

Har väntat … 18 månader nu kanske :) - hörde mig för kring maj och fick då erbjudandet om en voucher!
18 månader......? Vad säger ditt, kreditkorts bolag?
 
Last edited by a moderator:
Toppen