Senaste nytt

Turkish Airlines och Istanbul lounge

ekf

Medlem
Hur hård är definitionen ofrivillig?
Köper du flygbiljett ner på kvällen och vidare på morgonen efter är det ju medvetet.
Det är väl så att det inte får finnas ankomster som ankommer senare, eller avgångar som går tidigare än det du bokat. Dvs du har inte frivilligt "hoppat över" en kortare anslutning.
 

JacobGBG

Medlem
Det är väl så att det inte får finnas ankomster som ankommer senare, eller avgångar som går tidigare än det du bokat. Dvs du har inte frivilligt "hoppat över" en kortare anslutning.

Oklart hur detta ska kontrolleras om du bokar X månader i förväg. Det verkar mer vara en påmaning än något som går att praktiskt driva.
 

ekf

Medlem
Oklart hur detta ska kontrolleras om du bokar X månader i förväg. Det verkar mer vara en påmaning än något som går att praktiskt driva.
De kanske jämför med vilka flyg som faktiskt går/gått när man väl är där? Men jag håller med om att upplägget är lite oklart...
 

JacobGBG

Medlem
De kanske jämför med vilka flyg som faktiskt går/gått när man väl är där? Men jag håller med om att upplägget är lite oklart...

EDIT: Fick några väldigt informativa svar från Flyertalk:

this connection must be the shortest possible option. If there is a 3-hour layover available, but you choose the 13-hour one, you are not eligible for the free transit hotel. This also applies if the shorter connection is fully booked: you still won't get the free hotel if there is a theoretical, but sold out, shorter connection.
 
Last edited:

Wyll

Medlem
Är 50minuter för kort tid på IST då man anländer ifrån sverige och ska vidare till Asien?
TK säljer själva biljetten via sin hemsida så det känns ok men har ingen erfarenhet utav IST flygplats vet bara att den är stor.
Tack för tips...
 

Wyll

Medlem
Jag skulle nog säga att det är (snudd på) omöjligt att hinna med ett loungebesök med så kort connection.
Tack det hade jag ingen tanke på faktiskt, jag va mest orolig att ens hinna med nästa flight :oops:

Hittade nu denna,
.
Blir till att använda "short connection point" :)


Inser ju dock att jag bör packa kläder för 1 extra dag åtminstone, väskan lär ju inte springa. Kul med Airtag :rolleyes:
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Är 50minuter för kort tid på IST då man anländer ifrån sverige och ska vidare till Asien?
TK säljer själva biljetten via sin hemsida så det känns ok men har ingen erfarenhet utav IST flygplats vet bara att den är stor.
Tack för tips...
Flyger du business, så se till att välja en avgång där du åtminstone har 2h i transit, så du kan besöka loungen. Den är grym!
 

LarsCph

Medlem
Tack det hade jag ingen tanke på faktiskt, jag va mest orolig att ens hinna med nästa flight :oops:

Hittade nu denna,
.
Blir till att använda "short connection point" :)


Inser ju dock att jag bör packa kläder för 1 extra dag åtminstone, väskan lär ju inte springa. Kul med Airtag :rolleyes:

Turkish Business Class transfer security hade typ 0 kö da vi resten via Istabul för ett par veckor sen.
 
Toppen