Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

jonah

Medlem
Det verkar uppenbarligen som att Centurion späds en hel del i och med utskicket till potentiella nya kunder den senaste veckan.

Ni som har varit med Centurion ett tag, märker ni något av denna utspädning eller kvarstår servicenivå och motprestationer från Amex? Har den t.o.m. blivit bättre ”tack vare” prishöjningen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Det verkar uppenbarligen som att Centurion späds en hel del i och med utskicket till potentiella nya kunder den senaste veckan.

Ni som har varit med Centurion ett tag, märker ni något av denna utspädning eller kvarstår servicenivå och motprestationer från Amex? Har den t.o.m. blivit bättre ”tack vare” prishöjningen?
...eller så har de tappat kunder senaste 1½ året och behöver jobba upp sig till den nivå de vill ligga på?
 

David Hoang

Ny medlem
I just got confirm from Amex that the email is just marketing prop, only to knowing who’s interested in Centurion, they remain the one who finally choosing who’s joining so they won’t just take everyone that applies from that email marketing,

Someone definately messed up the email marketing campaign.
 

EBGGOT

Medlem
Det verkar uppenbarligen som att Centurion späds en hel del i och med utskicket till potentiella nya kunder den senaste veckan.

Ni som har varit med Centurion ett tag, märker ni något av denna utspädning eller kvarstår servicenivå och motprestationer från Amex? Har den t.o.m. blivit bättre ”tack vare” prishöjningen?

Sedan pandemin började har Centurion varit värdelöst. Betala 35K/året för att få tillbaka än 1/3 på ICA/Coop.
Centurion är ett livsstils kort och dessvärre har alla fall min livsstil blivit begränsad av pandemin. Sedan har "lifestyle service" blivit sämre också, mailar dem att skicka blommor tex och får tillbaka en länk man skall använda - inte så premium direkt. Det är extremt svårt att motivera kortavgiften just nu.

Jag tror "buy in" på 70K skrämmer det flesta och det är ju inte mer än rimligt så den sk utvattning är jag inte så rädd för utan mer neddragningar i personal hos amex pga mindre resande etc.
 

bvs

Medlem
Sedan har "lifestyle service" blivit sämre också, mailar dem att skicka blommor tex och får tillbaka en länk man skall använda - inte så premium direkt. Det är extremt svårt att motivera kortavgiften just nu.

Kände lite samma sak när vi skulle fixa loungebiljetter till Avicii arena, ringde för att boka och ställa lite frågor och får som svar "vi kan inte boka alls, det går bara via appen och sen får ni mer info via mail när det är bokat"
 
Tackar @Johans00 och @direktörnSE för tips och information, fyllde i intresseanmälan om att uppgradera till Centurion och fick nu en inbjudan! Verkar därmed som detta fungerar rätt bra för den som är intresserad av att få en inbjudan!

Plötsligt händer det, fick äntligen en inbjudan själv!
Snabb fråga - Hur lång tid tog det från att du fyllde i inbjudan tills du fick kortet? Har en resa snart och skulle gärna vilja ha kortet tills dess men de stod inom ”en månad”
 
Toppen