Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hachans

Medlem
USA tillät inte "transfer" före corona, och kommer knappast att göra det efter heller. Vill man resa genom landet måste man först in och sedan ut.

Semantik. Det går alldeles utmärkt att göra transit där om man är beredd på att gå igenom immigrationen. Bytte själv där från international till international häromdagen. Inga problem alls och inte krångligare än vanligt.

Så länge man inte har varit i Europa et al de senaste två veckorna.
 

fcx

Medlem
Semantik. Det går alldeles utmärkt att göra transit där om man är beredd på att gå igenom immigrationen. Bytte själv där från international till international häromdagen. Inga problem alls och inte krångligare än vanligt.

Så länge man inte har varit i Europa et al de senaste två veckorna.
Exakt så, så har du inte tillstånd att resa in i USA så kan du inte heller göra transfer där.
 

Senator

Moderator
Tack.
Förstår jag saken rätt att om jag varit på tex Jamaica i >14 dagar så kan jag resa in i USA. Löser ju rätt mycket om det är så.
Det stämmer. Dock kan du inte åka via USA till Jamaica men måste åka via t.ex Canada.

Du kan också intressant nog välja hänga i Serbien, Kroatien eller Turkiet i 14 dagar och åka direkt därifrån.

En annan vanlig väg har varit Mexico.
 

B380-9 XWB

Medlem
WASHINGTON, Sept 15 (Reuters) - White House coronavirus response coordinator Jeff Zients said on Wednesday the United States is developing a "new system for international travel" that will include new strong mitigation procedures like contact tracing.

Zients told the U.S. Travel and Tourism Advisory Board the administration does not plan to immediately relax any travel restrictions because of COVID-19 Delta variant cases.

"We are exploring considering vaccination requirements for foreign nationals traveling to the United States," Zients said.

White House plans 'new system' for international travel | Reuters
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen