Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

A359

Medlem
Har du provat via webb och app? Löste det via SAS classic på två flights förra veckan. På några andra flights fungerade det dock inte (SAS classic visade säten som blockade trots att de uppenbarligen inte var det) och då löste jag det med tricket som beskrivs här: https://www.businessclass.no/forum/threads/så-här-reserverar-du-plats-på-turkish-airlines-vid-awardbokning.94264/
Japp, testat både SAS-Classic och Turkish app. Enbart rad A och K går att välja i bådadera.
Det var samma sak på IST-ARN, där gick enbart A och F att välja, men agenten hos Turkish lyckades reservera A och B ändå.
 

TP12

Medlem
Japp, testat både SAS-Classic och Turkish app. Enbart rad A och K går att välja i bådadera.
Det var samma sak på IST-ARN, där gick enbart A och F att välja, men agenten hos Turkish lyckades reservera A och B ändå.

Ok, det jag gjorde med några andra grejer som behövde fixas var att maila deras biljettkontor på CPH (jag flyger från CPH, antar de har liknande på ARN). De fixade allt snabbt och smidigt på några timmar.
 

Mr Basic

Medlem
Japp, testat både SAS-Classic och Turkish app. Enbart rad A och K går att välja i bådadera.
Det var samma sak på IST-ARN, där gick enbart A och F att välja, men agenten hos Turkish lyckades reservera A och B ändå.
Har du säkerställt att det finns dubbel syrgas (pga infant) på andra platser än A & F? Kan ju vara så att det ställer till det även om ni bara behöver extra syrgas på en av platserna? :rolleyes:
 

A359

Medlem
Har du säkerställt att det finns dubbel syrgas (pga infant) på andra platser än A & F? Kan ju vara så att det ställer till det även om ni bara behöver extra syrgas på en av platserna? :rolleyes:
Det är ingen dum tanke, kanske är detta anledningen?
Ok, det jag gjorde med några andra grejer som behövde fixas var att maila deras biljettkontor på CPH (jag flyger från CPH, antar de har liknande på ARN). De fixade allt snabbt och smidigt på några timmar.
Jag försökte med Arlanda-desken. Här är svaret jag fick:
Hej xxx,
All platsbokning kommer med en kostnad, ni kan logga in på vår hemsida via nedan länk, välja plats och betala.
Ni behöver ange biljettnummer som börjar på 235 samt ert efternamn
https://www.turkishairlines.com/en-kr/flights/manage-booking/
Tråkigt att kundtjänsten inte valde att läsa mailet ordentligt där problemet beskrivs eller att knappa in och kolla på bokningen.

Jag mailade ett svar och hoppas på det bästa, annars testar jag CPH. :)
 

A359

Medlem
Nytt svar från Turkish och här är anledningen till att platsbokningen misslyckats.
Nu har vi fått svar från releterad avdelning – tyvärr är det så att passagerare med infant kan endast sitta i fönster plats.

Så ni är då bokade på stol 1K och 1E för sträckan CUN-IST.
Vilka platser är lämpligast för mig, min sambo och infant?
Spontant tänker jag att ojämna rader G + K är lämpligast.
 

A359

Medlem
Hej
Hur gick det? Vill själv anpassa platserna när vi flyger till Cancun i mars!
Hej. Om du inte reser med infant så ska det gå bra att reservera platser i Turkish app (dock ej på hemsidan).
Du behöver ta reda på ditt bokningsnummer hos TK, det är alltså inte samma som du fick av SAS, du kan få fram det i checkmytrip -appen.

Alternativt så mailar du till: STOCKHOLM@THY.COM så löser dom saken åt dig om du åker i business.
 
Toppen