Senaste nytt

UberEATS

Första gången jag använde UberEATS befann jag mig i USA och när jag nu får kampanjkoder så fungerar de bara om jag gör en beställning i USA. Vet någon hur man ändrar detta så jag kan använda dem i Sverige istället? Eller vet någon hur man kontaktar UberEATS? Jag har redan kollat i mitt Uber-konto och där står det Sweden som Plats under Profilinställningar.
 

palmen

Moderator
Första gången jag använde UberEATS befann jag mig i USA och när jag nu får kampanjkoder så fungerar de bara om jag gör en beställning i USA. Vet någon hur man ändrar detta så jag kan använda dem i Sverige istället? Eller vet någon hur man kontaktar UberEATS? Jag har redan kollat i mitt Uber-konto och där står det Sweden som Plats under Profilinställningar.
Har samma problem, skapade ett nytt konto från annat abonnemang för att kunna ta del av vissa kampanjer
 

Hachans

Medlem
Mitt Uber Eats verkar ställa om sig själv på någon vänster. Jag använde det mycket i Mexiko och anslöt mig även till deras rabattjänst där man betalde typ 50kr och fick 10% rabatt på varje order på såväl Uber som Ubereats (det sistnämnde syntes på vågen när jag kom hem för övrigt, rekommenderas inte). Det kommer även hem pappersreklam i brevlådan för dem här hemma.

Men prova att lägga en beställning i korgen eller någonting sånt och se om det ändrar sig? Eller prova att ändra i Uberappen istället för UberEats?
 
Har samma problem, skapade ett nytt konto från annat abonnemang för att kunna ta del av vissa kampanjer
Du menar att du skaffade ett nytt Uber-konto med ett nytt mobiltelefonabonnemang (alltså ett nytt telefonnummer), eller?
Men prova att lägga en beställning i korgen eller någonting sånt och se om det ändrar sig?
Jag testade att beställa ifrån min hemstad (med en kampanjkod), men fick ett felmeddelande att kampanjkoden inte kunde appliceras i Sverige.
Eller prova att ändra i Uberappen istället för UberEats?
I apparna (Uber och UberEATS) hittar jag inga landsinställningar alls, men jag hittade en inställning för land på webben och där står redan Sverige.
 
Ja, det löser ju problemet men skapar ett annat då kontot inte är kopplat till mitt ordinarie nummer.
Testade du någon annan åtgärd (t ex kontaktade du kundsupport på något magiskt sätt och bad dem ändra det manuellt eller testade du att avsluta kontot och starta ett igen med samma telefonnummer) innan du gjorde så här?
 

wArpN_

Medlem
0 kr leveransavgift på alla dina beställningar i 14 dagar när du spenderar 200 kr eller mer per order.
Kod = SE2021SEP
Står att den är personlig, men ser inte så personlig ut.
Gäller till och med 22/09/2021, kl 23.00.
 
Last edited:
Toppen