Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

JockeS

Medlem
Apotekhjärtat.se via Klarna. Har Klarna slutat ta AMEX eller är det upp till varje butik att välja vilka kort som ska godkännas?
Jag var i kontakt med klarna senast förra veckan ang en butik som tidigare tog AMEX men inte längre.
Detta via Klarna-betalning.

Butiken hade valt bort det alternativet själva sa kundtjänsten på Klarna
 

sbbn017

Medlem
Jag var i kontakt med klarna senast förra veckan ang en butik som tidigare tog AMEX men inte längre.
Detta via Klarna-betalning.

Butiken hade valt bort det alternativet själva sa kundtjänsten på Klarna

Det var tråkigt, undrar om det är en ny feature från Klarna till deras kunder. Jag har handlat på alla möjliga sidor via Klarna och aldrig stött på någon sida som inte tagit AMEX.
 
Jack and Jones i Mall of Scandinavia tog idag inte mitt Amex. Märkbart förvånad jag blev när amexkortet nekades i kassan när Mall Of Scandinavia då skall vara en "high-end shopping mall" i Sverige och ganska säker att i princip ALLA butiker tar Amex.
 

bvs

Medlem
Jack and Jones i Mall of Scandinavia tog idag inte mitt Amex. Märkbart förvånad jag blev när amexkortet nekades i kassan när Mall Of Scandinavia då skall vara en "high-end shopping mall" i Sverige och ganska säker att i princip ALLA butiker tar Amex.

Legobutiken i Mall of Scandinavia tar heller inte Amex som en extra datapunkt
 
Toppen