Senaste nytt

Champagnetråden

kristerj

Medlem
Jag kontrar med en billig. Precis släppt på bolaget, 189kr. Små fina bubblor och fin bra mousse i början, mycket citrus. Helt okej om du dricker den direkt. Efter en liten stund (menar liten) så dör den helt och hållet. Köpte en låda, fungerar väl i vardagen alena. Skulle inte kombinera med mat till.
Visa bifogad bild 121086
Kanske göra en Kir Royale eller en Mimosa (perfekt till frukost)? Finnar häller en 1 cl Lapponia blårbärslikör i glaset och fyller upp med champagne, ger i varje fall lite variation om inte champagnen är bra :)
 
Första gången jag fick testa flera Armand de Brignac samtidigt.
 

Attachments

  • bild.jpg
    bild.jpg
    121,6 KB · Visningar: 167

i6niol

Medlem
Har köpt två sedan tidigare men priset på systembolaget verkar konkurrenskraftigt. Tror de kostade lite drygt €100 när jag köpte dem.
 

Rickard_O

Medlem
Tack för tips, finns/fanns 15 kvar på PK-huset
En polare bor dörr i dörr med bolaget i Torsplan så skickade ner han dit, han åkte på att köpa 7 flaskor i vårt gäng och även då fanns det lite kvar där!
Hoppas fler här får några!

På tal om Bollinger PN, någon som sett VZ15 för under tusenlappen? Kunde fan svära på att jag såg dom säljas för 85£ för en vecka sen om det var på typ Vivino eller något. ( Ja jag vet att 85£ inte är under tusenlappen just nu ;))
 

Wipe75

Medlem
Är det någon som har tips på "bra" besök av Champagnehusen? Gärna i Reims. Och även om det finns några som man kan bo på, Typ Palmer har ju sitt Domaine du Chalet, men var fullbokad våra datum..
 

kristerj

Medlem
Är det någon som har tips på "bra" besök av Champagnehusen? Gärna i Reims. Och även om det finns några som man kan bo på, Typ Palmer har ju sitt Domaine du Chalet, men var fullbokad våra datum..
I Reims finns dessa hus:


picto_maison.svg
vign_CDECAZA1.jpg

CHARLES DE CAZANOVE - 51100 - REIMS


DOMAINE POMMERY - 51100 - REIMS



G.H. MARTEL & C° - 51100 - REIMS



GH MUMM & CIE - 51100 - REIMS



LANSON - 51100 - REIMS



RUINART - 51100 - REIMS



TAITTINGER - 51100 - REIMS



VEUVE CLICQUOT PONSARDIN - 51100 - REIMS



VILLA DEMOISELLE - 51100 - REIMS


Jag har bara besökt Pommery I Reims och är man konstintresserad är det definitivt värt ett besök. I Epernay finns lite mer att välja på, tar ca 45 min från Reims att köra dit. Personligen tycker jag det ger mer att besöka mindre odlare och få lite mer personlig visning.
 
Toppen