Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Ska man ta GOT-IST-PTY-CUN med Turkish (ej sista benet) med layover I PTY och IST eller köra "direkt" med AC GOT-FRA-YYZ-CUN?
Är det värt den extra tid det tar med Turkish som kör 787? Kommer min sambo få ett spel på mig om jag ändrar?
Om du kan välja mellan layover i Istanbul och/eller Panama eller skippa layover vet jag absolut vad min bättre hälft (och jag) skulle välja alla dagar. Vi åkte till Cancun över Toronto för några år sedan med Air Canada, och det var väldigt enkelt och smidigt.
 

toer00

Medlem
Ska man ta GOT-IST-PTY-CUN med Turkish (ej sista benet) med layover I PTY och IST eller köra "direkt" med AC GOT-FRA-YYZ-CUN?
Är det värt den extra tid det tar med Turkish som kör 787? Kommer min sambo få ett spel på mig om jag ändrar?

Med tanke på min fru, så är i princip allt underordnat restid/antal byten…Sedan om det är 787 eller annat spelar ingen roll…
Att jag inte alltid håller med är en annan sak
 

imartin

Medlem
Flög ARN-IST i fredags. Och det råkade vara en 787-9, ett år gammalt enligt kabinpersonalen, som var själv överraskad att denna maskin flögs. Dock är det ofta en större maskin på fredgar och lördagar. Ofta Airbus A330 verka det som.

Hade bokat ekonomi i en av de lägre bokningsklasserna som ger 25 % EB poäng. 2 dagar innan avgång dök möjlighet till en cash upgrade upp, 120 USD (eller 138 USD inklusive mitt andra ben Istanbul-Izmir). Jag slog till (blir dock ingen ändring i bokningsklassen så inga fler poäng). Av 30 platser i Business-kabinen var bara 4 upptagna.

Det var en trevlig och väldigt avslappnad flygning. Här kommer några bilder.

IMG-1765.jpg


IMG-1766.jpg


IMG-1767.jpg


IMG-1768.jpg


Trots att jag var uppkopplad lyckades jag inte få igång internet.

IMG-1769.jpg


IMG-1770.jpg


IMG-1773.jpg



IMG-1772.jpg


Maten var inte spektakulär i mitt tycke, men inget att klaga över.

IMG-1774.jpg


IMG-1777.jpg
 

Sir Lemon

Medlem
Flög ARN-IST i fredags. Och det råkade vara en 787-9, ett år gammalt enligt kabinpersonalen, som var själv överraskad att denna maskin flögs. Dock är det ofta en större maskin på fredgar och lördagar. Ofta Airbus A330 verka det som.

Hade bokat ekonomi i en av de lägre bokningsklasserna som ger 25 % EB poäng. 2 dagar innan avgång dök möjlighet till en cash upgrade upp, 120 USD (eller 138 USD inklusive mitt andra ben Istanbul-Izmir). Jag slog till (blir dock ingen ändring i bokningsklassen så inga fler poäng). Av 30 platser i Business-kabinen var bara 4 upptagna.

Det var en trevlig och väldigt avslappnad flygning. Här kommer några bilder.

IMG-1765.jpg


IMG-1766.jpg


IMG-1767.jpg


IMG-1768.jpg


Trots att jag var uppkopplad lyckades jag inte få igång internet.

IMG-1769.jpg


IMG-1770.jpg


IMG-1773.jpg



IMG-1772.jpg


Maten var inte spektakulär i mitt tycke, men inget att klaga över.

IMG-1774.jpg


IMG-1777.jpg
Kanon av dig tycker jag! Turkish är riktigt bra. Var loungen i IST öppen och ingick?
 

imartin

Medlem
Var loungen i IST öppen och ingick?

Ja loungerna i IST är öppna, men för min del var det den i domestic terminalen som gällde, och den var inte direkt någon höjdare. Knappt någon mat pga covid, enbart några individuellt inplastade äpplen och torr bakelse. Ingen alkohol heller (gissar att det är normalt i alla domestic lounger hos TK). De obekväma vita fåtöljerna kände jag igen från den gamla IST loungen. Enda positiva var att alla avgångar fick en egen buss direkt från loungen, som körde passagerarna till gaten (även om min gate bara log 50 meter bort) när det var dags för ombordstigningen.

Eftersom jag har *A gold vet jag inte riktigt om jag hade fått tillträde om jag hade rest i business utan status. Någonstans läste jag att loungen inte ingår när man bokar en TK inrikesresa i business, samtidigt frågade dem mig "business?" när jag anlände till loungen. Det lät alltså om om det var precis en business biljett som krävdes.
 
Last edited:

A359

Medlem
Jag har försökt reservera platser sträcka CUN-IST fyra gånger nu genom att ringa in till Turkish. Agenterna säger att allt är OK och så lägger vi på, men ingen platsreservation sker. Sträckan IST-ARN lyckades på första försöket... Har försökt med rad E och F, samt A och D. 2 EB-awardbiljetter + infant.
Har ni någon idé om hur jag lyckas?
 

mischadee

Medlem
Just den sträckan hade jag också problem med att lägga till via Turkish App. Dock så funkade det att lägga till säte via SAS Classics sida och det gick sedan igenom så nu har jag rätt säte som jag också kan se via Turkish egna app.
 

TP12

Medlem
Jag har försökt reservera platser sträcka CUN-IST fyra gånger nu genom att ringa in till Turkish. Agenterna säger att allt är OK och så lägger vi på, men ingen platsreservation sker. Sträckan IST-ARN lyckades på första försöket... Har försökt med rad E och F, samt A och D. 2 EB-awardbiljetter + infant.
Har ni någon idé om hur jag lyckas?

Har du provat via webb och app? Löste det via SAS classic på två flights förra veckan. På några andra flights fungerade det dock inte (SAS classic visade säten som blockade trots att de uppenbarligen inte var det) och då löste jag det med tricket som beskrivs här: https://www.businessclass.no/forum/...s-på-turkish-airlines-vid-awardbokning.94264/
 
Toppen