Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Tomas E

Medlem
Besökte Pontus Amex i fredags (tidig lunchtid) och tog flankstek-varianten av steak frites. Min upplevelse av både mat och service var klart mer positiv än de omdömen från senare veckor jag ser ovan i denna tråd. I likhet med några övriga tyckte jag pommes fritesen var riktigt bra med utmärkt frasighet, och smaskigt Café de Paris-smör. Köttet var för all del "well done" snarare än "rare", men det störde mig inte i detta fall. Jag antar att den var "halvtillagad" sous vide och sedan påstekt för att kunna serveas snabbt? Flankstek är väl inte den allra möraste styckningsdetaljer av nöt (men däremot smakrik och ofta bra pang för pengarna), så inte borde den serveras alltför rosa som standard?
4EC4864E-618C-45A6-BFF1-9FECFB53AB06.jpeg

Förresten såg jag en yngre förmåga som blev instruerad av någon annan i personalen hur man "knappar in" folk o.s.v. medan jag var där, så det kanske är mer personal på väg in?
 

ssh9721

Medlem
Angående mer personal, när vi reste i somras sa de att fler var på väg in, flaskhalsen sades då vara security check och utfärdande av rätt clearancekort (heter det så?).
 

Berglund

Medlem
Personalen på Pontus är väl fortfarande deltidspermiterade?! Att dessutom en/flera av de gamla trotjänarna har förflyttats till nya restaurangen i DN skrapan gör väl att det möjligen kan hacka till lite någon gång. Särskilt om det råkar komma många besökare samtidigt. De är helt enkelt ännu inte bemannade fullt ut under/efter pandemin.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Första gången på Pontus då jag hör hemma på GOT. Ett dussin pers i kön medan personal står och småsurrar för sig själv. Hör detta till normen?

Ja, att man kan bli fullkomligt ignorerad även när man står längst fram i kön i tio minuter tillhör också standard. Ännu roligare blir det när personalen låtsas som att man inte ens existerar och unnar sig ett "någon kommer strax och hjälper dig".
 

palmen

Moderator
Man vet det är klass på ett ställe när de skriver ”vitt, rött och rosévin” istället för vilka viner de har: Påminner om ett pizzahak i Åmål där vinutbudet presenteras på samma sätt.
Du får titta i stora vinlistan om du vill veta namnet på allt. :D

Och hur ska jag veta vilken frukt och kakor det finns? För att inte tala om soft drinks :D
 

Hachans

Medlem
Du får titta i stora vinlistan om du vill veta namnet på allt. :D

Och hur ska jag veta vilken frukt och kakor det finns? För att inte tala om soft drinks :D

Jag anar att det inte är fritt val ur listan, då kan de skriva ut vad de faktiskt inkluderar anser jag.

Jag förstår varför de skriver så för då behöver de inte byta ut menyn varenda gång de byter vin. Så de sparar personalen tid.

Men det hade sparat kunderna tid om det faktiskt stått vilket vin som finns att servera. Liksom om det är pepsi eller coca cola som serveras.
 
Toppen