Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

pljung

Medlem
Kort fråga om denna - funderar på samma i november nämligen. Är Pearl Club värt det? Hade Imperial Club på WA i Rom förra året med utifrån covid så var det väldigt begränsad service. Ser att många Hilton i Dubai inte har sin exec lounge öppen.
Det är enligt personalen inga förändringar på utbudet i loungen. Dock får man inte plocka själv från buffén, men personalen är oerhört hjälpsamma hela tiden. Bifogar bild på utbudet av alkohol.
 

Attachments

  • AC45CB1D-7CA8-49D3-850B-339DC6BF3E27.jpeg
    AC45CB1D-7CA8-49D3-850B-339DC6BF3E27.jpeg
    41,6 KB · Visningar: 231

GOTBound

Medlem
Hotell: Hilton Slussen
Datum: 27-29 augusti.
Bokat: Queen standard
Uppgradering: King Executive with view
Status: HHD

Ny och junior personal i frontdesk, jag vet att Hilton Slussen rekryterat men oklart om de ersätter eller expanderar.
 
Det är enligt personalen inga förändringar på utbudet i loungen. Dock får man inte plocka själv från buffén, men personalen är oerhört hjälpsamma hela tiden. Bifogar bild på utbudet av alkohol.

Kort fråga om denna - funderar på samma i november nämligen. Är Pearl Club värt det? Hade Imperial Club på WA i Rom förra året med utifrån covid så var det väldigt begränsad service. Ser att många Hilton i Dubai inte har sin exec lounge öppen.

Boka Conrad om du är ute efter en bra lounge som är öppen inom Hilton portfolion. Förstås ingen strand men om loungen är viktigast i Dubai just nu så är detta hotellet man bokar (bodde där sista veckan i Juli)
 

TP12

Medlem
Boka Conrad om du är ute efter en bra lounge som är öppen inom Hilton portfolion. Förstås ingen strand men om loungen är viktigast i Dubai just nu så är detta hotellet man bokar (bodde där sista veckan i Juli)

Tack, bott på Conrad Dubai december 2019 och var nöjd med det och hade bra loungeupplevelse. Syster med familj (inklusive barn) ska med denna gång så strand är viktigt.

Tyvärr är Hilton lite svaga gällande strand känns det som (Hilton Jumeirah känns inte jättekul och då är WA på palmen kvar men läget är ju lite off). Lutar åt något via Marriott just nu men då jag bara har guld där så blir det ingen "gratis" lounge... (och helst vill jag få poäng och nätter till Hilton).
 
Hotell: Hilton DoubleTree Skopje
Datum: 27-29 augusti.
Bokat: King standard
Uppgradering: King delux
Status: HHG

Som så ofta när Hiltonhotellet är det enda och i landets huvudstad är det väldigt bra standard med stolt personal, oavsett vilket av Hiltons brand det går under. För €68/natt är detta ett fynd. Jättefin spaavdelning med bastu, ångbastu, jaccuzi, pool och gym.
 

Isak21

Medlem
Hotell:
Ny och junior personal i frontdesk, jag vet att Hilton Slussen rekryterat men oklart om de ersätter eller expanderar.

+1 på detta, märkte det i helgen också. Hade bokat Riddarholms-sviten, vi fick inte checka in på utsatt tid utan vänta ca 1h, och sen var kuddarna i bädden fuktiga och luktade lite unket av fukt. Ingen kompensation erbjuden på plats för dessa klagomål, ingen voucher för dryck utan att vi fick säga till osv osv osv osv.
 

Senator

Moderator
Hotell: Hilton Zurich Airport
Datum: 5 september
Bokat: QUEEN HILTON GUESTROOM
Uppgradering: Queen Executive Room
Status: HHD

Ja man kan väl diskutera om detta är någon form av uppgradering ;) Det är exakt samma rum med lounge access. Dock är den "trevligare" (ironi) delen av hotellet fortfarande stängt och det är bara en del av hotellet som används. Fick välja fönster mot vägen/flygplatsen eller mot parkeringen. Det är tystare mot parkeringen så jag tog det.
 
Toppen