Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

sbbn017

Medlem
Ringde in vid 9.00 idag och fick vänta 6min innan en trevlig och kunnig tjej svarade. Gick bra att söka leg för leg, jag sa vad jag hade hittat och hon letade upp fighterna och bokade. Helt med på att boka TK med ett stopp i europa för att få C/plus hela vägen.
Ringde 08-797 40 40 och är EBG.
 

Linmet

Medlem
Ringde 12:15 idag. KOm fram ganska exakt 13:15... endast EBS.

Trevlig bemötande som hittade bättre alternativ än jag själv såg. Dock kunde hon inte biljettera utan skickade vidare till "eurobonusavdelningen" och skulle ringa upp åter.
 

Big Birger

Medlem
Skulle boka om en hemresa från Chicago nästa sommar. Fanns biljetter på alla ställen med United från Chicago till Zürich. Märkte direkt att första agenten inte ens ville. ”Computer says no”.

Bara att tacka, lägga på, svara 1 på utvärderingen och ringa upp igen.

Nästa agent hittade direkt och fixade på en grisblink.

Lite tröttsamt, och det är svårt att veta ibland om det inte finns biljetter eller om det är en svag agent.
 
Går det att dra någon av dessa slutsatser? Det man ser på United, ANA, Aeromiles, Lifemiles, etc...
A) ...har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka och det finns inget sätt man kan kolla tillgänglighet på innan man ringer.
B) ...har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka hos vissa flygbolag (t ex Lufthansa), men andra flygbolag korrelerar fortfarande bra med vad Eurobonus kan boka.
C) ...korrelerar lika bra som förr med vad Eurobonus kan boka, men generellt suger agenterna hos SAS mer än någonsin så man måste HUACA flera gånger för att få igenom sin bokning.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Går det att dra någon av dessa slutsatser? Det man ser på United, ANA, Aeromiles, Lifemiles, etc...
A) ...har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka och det finns inget sätt man kan kolla tillgänglighet på innan man ringer.
B) ...har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka hos vissa flygbolag (t ex Lufthansa), men andra flygbolag korrelerar fortfarande bra med vad Eurobonus kan boka.
C) ...korrelerar lika bra som förr med vad Eurobonus kan boka, men generellt suger agenterna hos SAS mer än någonsin så man måste HUACA flera gånger för att få igenom sin bokning.
Eller
B2) …har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka hos vissa flygbolag (t ex Lufthansa), men andra flygbolag korrelerar fortfarande bra med vad Eurobonus kan boka. Dock hänger mkt på om medarbetaren hos SAS 2-4-1 kan/vill/orkar söka efter biljetter. :cool:
 
Toppen