Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

011430121

Medlem
@fcx och jag sitter på SK635 till FRA sedan ansluta till LH280 som skall ta oss till LIN
Kaotisk boarding avgången är klockan 09.00 vid 8.45 började man släppa ombord började som brukligt under pandemin på SAS med de bakersta raderna, var tredje som skulle gå igenom spärren pep det om, kan ni tänka er de försökte smita förbi!

Måste erkänna för er jag funderar på att gå in i väskbranschen så mycket väskor som passagerarna släpar ombord väskbranschen är en jätte marknad, gate personalen säger inte till när paxen konkar ombord alla väskor, problemet det får kabinpersonalen lösa!
Kabinchefen och hennes kollega som arbetar i den främre delen av kabinen är på topp när det gäller servicen!

Nu skall den sedvanliga drycken inmundigas.

33BD7668-AA6B-492D-8D81-F99926880ACF.jpeg


Kaptenen meddelar att trotts förseningen ut från ARN så kommer vi att landa på tid på FRA
 

fcx

Medlem
@fcx och jag sitter på SK635 till FRA sedan ansluta till LH280 som skall ta oss till LIN
Kaotisk boarding avgången är klockan 09.00 vid 8.45 började man släppa ombord började som brukligt under pandemin på SAS med de bakersta raderna, var tredje som skulle gå igenom spärren pep det om, kan ni tänka er de försökte smita förbi!

Måste erkänna för er jag funderar på att gå in i väskbranschen så mycket väskor som passagerarna släpar ombord väskbranschen är en jätte marknad, gate personalen säger inte till när paxen konkar ombord alla väskor, problemet det får kabinpersonalen lösa!
Kabinchefen och hennes kollega som arbetar i den främre delen av kabinen är på topp när det gäller servicen!

Nu skall den sedvanliga drycken inmundigas.

Visa bifogad bild 120758

Kaptenen meddelar att trotts förseningen ut från ARN så kommer vi att landa på tid på FRA
Vad gäller väskkäbblet så kan jag meddela att SAS numera bara tillåter en väska per person. Det innebar att de gatecheckade en väska för alla som skulle ta med sig tre väskor ombord. På så sätt kom de personerna ner till det tillåtna antalet två.

Humle och Dumle som bemannade gaten var kansle inte jättebra på att räkna. Men när de pratade med varandra så sa de att man behöver vara tre personer i gaten för att gatechecka bagage om man ska ner till en väska per person.

Själv tänkte jag osökt på det gamla öststatsskämtet:
- Vet du varför poliserna i DDR alltid arbetar i par?
- Jo, för att en av dem är beläst och kan lagarna, och den andra ska hålla ögonen på den intelektuelle.
 

Mr Basic

Medlem
God morgon från den härliga SK1415 mot Köpenhamn! Hade inte alls tänkt att sitta på denna, men inatt vid 2 kom sms från SAS att de ställt in SK1833 till Aten... Så nu får
God morgon från den härliga SK1415 mot Köpenhamn! Hade inte alls tänkt att sitta på denna, men inatt vid 2 kom sms från SAS att de ställt in SK1833 till Aten... Så nu får jag njuta av en extra frukost och 937 fler poäng!
53ffa70168d2d25d6b0de5250a211e68.jpg

Möttes av samma meddelande när jag vaknade, SK1834 inställd så nu blir det ATH-OSL-ARN hem istället (för direkt). Som lök på laxen har det varit en ”skjutning” i centrala Aten inatt, varpå ett stort område är avspärrat. :cool:
 

GOTATH

Medlem
Möttes av samma meddelande när jag vaknade, SK1834 inställd så nu blir det ATH-OSL-ARN hem istället (för direkt). Som lök på laxen har det varit en ”skjutning” i centrala Aten inatt, varpå ett stort område är avspärrat. :cool:
Segt! Har en konspiration om att de ställde in den pga att de skulle lyckas få in alla på väg ner via Köpenhamn istället och på så sätt spara lite pengar. Sen flygs Cph-ath av SAS Ireland med. Foliehatt av.
 
Toppen