Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Hittade från både Frankfurt och Madrid till Bogota och från Bogota till Liberia
Bara så att du vet, egentligen ska du betala "Sydamerika och Västindien"-priset om du routar via Bogota (Colombia), men det finns flera som har rapporterat att de har kommit undan med att betala "Nord- och Centralamerika"-priset. Så, om du stöter på patrull när du ringer in och ska boka så säg bara tack och hej (det är inte lönt att argumentera med dem) och prova att ringa igen om 10 minuter och hoppas att en annan agent svarar.
 

varva77

Medlem
Någon med information om när tjänsten kan tänkas öppna igen?
Nog ingen som vet, när jag ringde in för en tid sedan var beskedet ”när det är över”… Mao ett annat sätt att säga ”inte en aning”. Dock obegripligt att de inte kan erbjuda någon form av sökverktyg tillsvidare. Finns ju ingen som inte tjänar på att ha det.
 
Nog ingen som vet, när jag ringde in för en tid sedan var beskedet ”när det är över”… Mao ett annat sätt att säga ”inte en aning”. Dock obegripligt att de inte kan erbjuda någon form av sökverktyg tillsvidare. Finns ju ingen som inte tjänar på att ha det.
En sanning med modifikation. Om någon använde sina poäng i Eurobonusshoppen, eller ombord (läs: muffins/hörlurar) så tjänar ”någon” på det :)

Edit:
Jämfört med att boka en Star Alliance resa i tex Business.

BOZE QUIETCOMFORT 35 WIRELESS HEADPHONES II - 121 600p
Jag kan inte använda en voucher och få 2 par hörlurar :)

vs.

En flygbiljett (Business full flex). Bifogar ett exempel till Seyshellerna (Från Luleå). Biljetten kostar 105 000p +1750kr i skatter och avgifter. En voucher gör dealen ännu bättre.

Vilken affär tjänar SAS mest på? :)

ccd4b1138b9e17bc3b94318abc5ace8c.jpg





66b7442088714943e3f1e385f45cf9f3.jpg

a7db2783bdf92c26908abc453436516f.jpg
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Nog ingen som vet, när jag ringde in för en tid sedan var beskedet ”när det är över”… Mao ett annat sätt att säga ”inte en aning”. Dock obegripligt att de inte kan erbjuda någon form av sökverktyg tillsvidare. Finns ju ingen som inte tjänar på att ha det.

Nja, tror nog att SAS tjänar (läs: sparar) på att bonusresor med andra bolag hålls på en låg nivå just nu med tanke på allt strul med avbokningar och ombokningar. Bara de resor som vi här på forumet bokar lär ju sysselsätta dem mer än nog…
 

toer00

Medlem
Men tänk på alla som inte är med i detta forum…
Tänk vad SAS sparar på alla poäng som inte löses in.

Jag skulle anta att det finns en ”hel del” 2-4-1 vouchers, flypremium och en hel drös med folk som sitter med så pass många poäng att de är award berättigade, men som inte kan boka nu när on-line bokningen ligger nere.

Vi som är erfarna och tålmodiga kan ägna timmar åt att leta på alternativa vägar för att sedan ringa och hoppas att man får Bingo!
Men att i många fall vänta i över en timme för att sedan upptäcka att man blir tvungen till HUCA, för att börja om igen…
Antar att det är bara ett fåtal procent som orkar med det jämfört med om man kan söka och boka on-line…??

Men tänk på alla som inte orkar och ger upp…där spara SAS mycket pengar…De räknar kallt med att dessa kunder återkommer och köper revenue biljetter…

Summering av SAS onlinemöte med Eurobonus-medlemmarna | FinalCall.travel Sverige

”Star Alliance bonusresor var ett ämne som många hade frågat om. Bland annat lyftes frågor om när du kan boka dessa resor online igen. För närvarande är det endast möjligt att beställa via telefon. Men han kom inte med ett datum för när det kommer att vara möjligt igen – säkert till stor besvikelse för de många medlemmarna som har American Express-kuponger, som löper ut denna månad.”
 
Last edited:
Toppen