Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Mikeswede

Medlem
Dalat rejält skulle jag säga är en underdrift. Efter splitten av program har jag

- 14 kontakter med Platinumservice för att få tillgång till mit konto.
- Fått skapa 2 nya konton (2 !!!) då mitt gamla blev korrumperat under splitten och det första nya verkar ha försvunnit... Väntar nu sedan 10 arbetsdagar på att min gamlapoäng ( ca 500 k) skall dyka upp på nya kontot.
- Klagat hos Platinum service och fock ett email där dom erkänner att jag inte gjort något fel . Som kompensation för de problem dom orskata skall jag få 5 k poäng.
- 2 vistelser under sista månaden på Radissonhotell. Följande konversation. "någon chans till uppgradering ? nej det är bara för Guld och Platinum medlemmar. Jag är Platinum !! Nej, i mitt system står att ni har noll status, noll poäng . Förklarar varför och ber dom kolla på mitt gamla medlemsnummer. Tyvärr sir, det finns inget konto med det nummret...."

Schack matt !!

Nu blir det byte av huvudprogramm.
 

mha321

Medlem
En notis jag fick från en kollega som bott på 2st Radisson-stays i sthlm på sistone -- han bokade via Refunder, och dessa bokningar har alltid tidigare gett poäng/stays. Det gör de tydligen inte längre, utan de räknas som "online-resebyrå-bokning".

Själv hade jag glömt att man brukar få bra cashback genom refunder. Men jag fick inga poäng ändå, men kanske får när de väl svarar :)
 

Tveket

Medlem
Ja, nått verkar ju funka mindre bra. Jag har två revenue-nätter för drygt två veckor sedan som jag inte fått några poäng för (Riverside Göteborg). Dessutom en avbokad bonus-natt i juli som jag inte fått tillbaka poängen för (också Riverside Göteborg). Jag har kontaktat Radisson Rewards både via mail och webbformulär utan minsta återkoppling.

Till deras försvar kom poängen in från Berlin i helgen in några timmar efter checkout (där jag som RRG fick både recognition, välkomstgåva och en bra uppgradering)
 

Dbodenfo

Medlem
Radisson Blu Scandinavian Göteborg
Bokat: Superiur room i 2 nätter.
Uppgradering: Executive Room/Junior Suite
Status: Gold
Började med en uppgradering till executive rum. Men rummet hade då två enkelsängar - frågade om det fanns ett rum med dubbelsäng. Fick blev då uppgraderad till junior suite.
 

Jonas F

Medlem
Hotell: Radisson Blu Resort & Spa, Split
Bokat: Superior-rum (med poäng)
Fick: Premiumrum med halv (typ) havsutsikt
Status: Platinum
När: September 2021

Vid incheckning noterade receptionisten att jag hade bokat med poäng och var häpen över det eftersom det tydligen krånglar för många. Jag sa att jag hade bokat innan de delade programmet i två. Dock kunde hon i systemet inte se vilken status jag hade och frågade mig. Eftersom jag fortfarande inte kan logga in på varken hemsida eller app fick en gammal utgången Wallet-kupong i telefonen duga för att visa upp mitt Platinum-medlemskap (alla har väl ändå fått förlängt). Hon berättade att hon uppgraderade oss till ett Premium-rum och beskrev förmånerna med 20% rabatt på restaurangerna och sa att hon skulle se till att det blev avdraget. Vi får väl se hur det går när vi väl checkar ut om några dagar. Ingen välkomstgåva såhär långt i alla fall (checkade in igår).

22EAD685-A029-41E8-8E1C-1CD16BEBDD8C.jpeg 9DD796C5-C5C1-4A9C-BE36-24FD61572E25.jpeg
 

lucasd

Medlem
Hotell: Radisson Collection Royal Copenhagen
Bokat: Collection-rum
Fick: Signature Svit
Status: Guld
När: September 2021

Fantastisk uppgradering av rummet. Blev chockad över att det inte bara blev ett rum med något bättre utsikt eller liknande. Det är flera rumskategorier mellan vad jag bokade och vad jag fick: Collection Superior (tivoli eller stadsutsikt), Collection Premium, Familjerum, Svit, Hörnsvit - för att signaturesviten sedan kommer. Jag betalade ca 2000kr/natt, en signature-svit kostade ca 12300kr/natt samma datum.

Fick ingen välkomstgåva, men det kände jag inte för att fråga om eftersom rumsuppgraderingen var riktigt bra.

Fantastisk frukost, trevlig personal och självklart ett bra läge. Gillar även att de har ett SATS som hotellgym - det gör ju att det finns ett bättre utbud av utrustning. Har inte bott här tidigare, utan har främst bott på Marriott Copenhagen - men detta kan nog bli en ny favorit. Betydligt fräschare generellt.
 

Rasmus.H

Medlem
Hotell: Radisson Collection Royal Copenhagen
Bokat: Family room
Fick: Svit på översta våningen
Status: Guld
När: Oktober 2021

Mycket trevlig incheckning med recognition. Man märker direkt att hotellet satsar på lite mer High-end-känsla än många andra radissonhotell jag bott på.

Uppgraderingen och även välkomstgåva i form av 3 macarons. Som jag förstår det så är det samma standard på familjerummen och sviterna men sviterna ligger på de övre våningarna. Rätta mig gärna ifall jag har fel. Första gången med uppgradering och välkomstgåva för min del.

7DB092CC-19DD-40AD-B098-6421521B21B0.jpeg
 

jonten

Medlem
Hotell: Radisson Blu Waterfront Stockholm
Bokat: Standardrum (billigaste)
Fick: Oklart, ett handikapprum. Men det har kaffebryggare så gissar Superior
Status: Platinum
När: Augusti 2021

Katastrof incheckning, kom lite tidigt och frågade om det gick bra att checka in ändå..
Receptionisten har typ noll koll, frågar om jag vill betala för frukost. Jag förklarar att jag är Platinum, hon tittar på mig som om jag skall fortsätta förklara. Annan personal kommer fram och pekar på skärmen och hon säger då, så jag skall lägga till frukost gratis?
Då fattar jag att hon inte förstår så jag frågar om uppgradering, nej det är inte möjligt. Hotellet är fullt. Så om jag går ut på nätet för att boka ett rum så finns det inga, nej precis säger hon. Så ingen uppgradering, tror inte ens hon förstod varför jag frågade.
Finns både superior och 2 olika sviter att boka. Rummet är hyggligt och skall bara sova så orkar inte gå ner och bråka.
Kommer skicka ett mail och se vad det ger.
Handikapprum som faktiskt funkar, enda som är dåligt är duschdraperi. I övrigt ok.
Vatten, bullar, choklad och välkomstbrev så någon hade lite koll innan incheckning.
Jag drog ju detta vidare till hotellet som ett klagomål, och det var tyst fram tills idag.
De räddade upp det lite i alla fall, och jag hoppas de utbildar bättre.

Tack för dina kommentarer och vistelse i somras. Jag beklagar att vi inte svarat dig tidigare men vill gärna personligen be om ursäkt för din upplevelse i receptionen. Vi har under sommaren och hösten anställt mycket ny personal och jag ber om ursäkt att denna receptionist inte uppmärsammade ert medlemskap! Jag har har idag överfört 8000 poäng till ert konto som kompensation för det inträffade.

Kontakta mig gärna direkt på ******.*****@radissonblu.com om du önskar boka en ny vistelse hos oss!

Jag beklagar igen för sent svar från vår sida.

Vänliga Hälsningar,

*********
************
Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm
 

Wipe75

Medlem
Hotell: Radisson Blu Waterfront Stockholm
Bokat: Standardrum (billigaste)
Fick: Superior Rum
Status: Platinum
När: Oktober 21
Bra recognition trots ny personal, några flaskor vatten och lite choklad på rummet och poängen på plats 5min efter utcheckning. Business as usual.
 
Toppen