Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

hco

Medlem
Har morgonflyg med Norwegian senare i augusti. Är det nån som vet om det går att göra kvällsincheck?

Jag testade innan min Finlandsflight, och fick nej av personalen i disken.

Svarar mig själv. Tryckte ut boardingkort och bagagetaggar i Norwegians maskiner eftermiddagen innan avgång. Det gick bra. Dumpade inte väskorna i bagage drop då jag insåg att jag ville ha tillgång till grejer i väskan över natt. Men då bagage drop är självbetjäning så har jag nog kunnat lämna väskorna em innan om jag velat.
 

Mr Basic

Medlem
Svarar mig själv. Tryckte ut boardingkort och bagagetaggar i Norwegians maskiner eftermiddagen innan avgång. Det gick bra. Dumpade inte väskorna i bagage drop då jag insåg att jag ville ha tillgång till grejer i väskan över natt. Men då bagage drop är självbetjäning så har jag nog kunnat lämna väskorna em innan om jag velat.
Såg du hur det såg ut vid SAS incheckning (på morgonen)? Eller åker du imorgon? :rolleyes:
 

hco

Medlem
Såg du hur det såg ut vid SAS incheckning (på morgonen)? Eller åker du imorgon? :rolleyes:

Jag åkte i morse. =)

SAS Plus/*A Gold var inte speciellt lång kö i morse runt 07-tiden. Jag räknade inte personerna men inget jag skulle stressat över. Men vanliga kön såg jobbig och lång ut. Även om den säkert var värre när det var peak semester.

Norwegian var för övrigt ingen kö så jag tjänade bara peace of mind på att tycka ut taggarna i går. Men det är inte dumt det heller.
 

SSA

Medlem
Om man ska resa med tidigt morgonflyg med SAS ca 07.30 imorgon onsdag. Räcker det att vara där 2 timmar innan som läget är nu?

PCR testad.

Ska checka in väskor och ska resa inom eu.
Är Diamond.
 
Last edited:

Bamse35

Medlem
Om man ska resa med tidigt morgonflyg med SAS ca 07.30 imorgon onsdag. Räcker det att vara där 2 timmar innan som läget är nu?

PCR testad.

Ska checka in väskor och ska resa inom eu.
Är Diamond.

Det skulle jag säga räcker gott och väl. Det var ett par veckor sedan jag reste med 06 flyget, men 2 timmar räcker med råge, samt att priority security hade 0 personer i kö. Bor du nära så rekommenderar jag att checka in dagen innan om du vill sova så länge som möjligt samt slippa stressa på avresedagen.
 

igelkotten

Medlem
Svarar mig själv. Tryckte ut boardingkort och bagagetaggar i Norwegians maskiner eftermiddagen innan avgång. Det gick bra. Dumpade inte väskorna i bagage drop då jag insåg att jag ville ha tillgång till grejer i väskan över natt. Men då bagage drop är självbetjäning så har jag nog kunnat lämna väskorna em innan om jag velat.

I mitt fall fungerade inte automaterna tyvärr, antagligen pga dokumentkontroll för resa till Finland.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Mr Basic

Medlem
I mitt fall fungerade inte automaterna tyvärr, antagligen pga dokumentkontroll för resa till Finland.
Jag tolkar det som att om man fått godkänt av SAS travel ready center och har fått elektroniskt boardingkort, så ska det fungera att skriva ut bagage-taggar och nyttja bag-drop (ska till Grekland).
 

Mr Basic

Medlem
Datapunkt onsdag 25/9 kl 0530.
SAS incheckning.
Go: ca 50 pers
Prio: 5-10
Ingen kö alls genom säkerhetskontrollen, varken vanliga eller fast track.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen