Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

JacobGBG

Medlem
TK hade för X antal år sedan en 90 dagars gräns på seat bookings. Den togs däremot bort ett tag. Nu när jag däremot försöker boka platser på en vända med dom så går det ej via classic, via Expertflyer får jag samtidigt meddelandet att TK endast har tillgänglighet på seat maps upp till 100 dagar före avfärd. Någon som har upplevt detsamma?
 

MickeT

Medlem
Jag lyckas fortfarande inte att boka mina platser via classic.. det står att jag måste byta land för att kunna ändra i bokningen.. när jag klickar på "Ändra land" som kommer jag till sas första sida.. hur navigerar jag mig vidare?
Skärmbild 2021-08-13 115629.jpg
 

Jonas C

Medlem
Jag lyckas fortfarande inte att boka mina platser via classic.. det står att jag måste byta land för att kunna ändra i bokningen.. när jag klickar på "Ändra land" som kommer jag till sas första sida.. hur navigerar jag mig vidare?
Visa bifogad bild 120408
Då är det agenten på SAS som har gjort bort sig och debiterat skatterna på din bokning i NOK istället för SEK (om det är en Amex 2for1-bokning).
 

Båtens

Medlem
Vilken business class tycker ni är bäst med Turkish, den i Boeing 777-300ER eller den i Airbus A330-300? Är alla 777-300ER kabiner nya eller kan man åka på någon äldre version?
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Vilken business class tycker ni är bäst med Turkish, den i Boeing 777-300ER eller den i Airbus A330-300? Är alla 777-300ER kabiner nya eller kan man åka på någon äldre version?
Har aldrig flugit med TK B777-300 men deras A330-300 flera gånger och den är fortfarande den bekvämaste business-säng (bred och lång) som jag sovit i öht. Gissar att det är exakt samma stol/säng i B777-300, njut!
 

Davvelavve

Medlem
Hej åker på award med Turkish 787 om ca en månad, vet någon om man kan förvälja mat på award? Alltså ej specialkost.
Kunde välja plats genom sas classic och mittplatserna på rad 1 verkar helt ok för par.
 
Toppen