Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Båtens

Medlem
Har försökt boka Star Alliance Award resa med SAS EuroBonus-poäng. Någon mer än jag som upplever att det är generellt svårt? Jag ser platser hos United och/eller Air Canada men ändå ser SAS inget. Något som upptäckt något mönster, t.ex. att det måste finnas tillgängligt både hos United och Air Canada?
 

Mr Basic

Medlem
Har försökt boka Star Alliance Award resa med SAS EuroBonus-poäng. Någon mer än jag som upplever att det är generellt svårt? Jag ser platser hos United och/eller Air Canada men ändå ser SAS inget. Något som upptäckt något mönster, t.ex. att det måste finnas tillgängligt både hos United och Air Canada?
Sist jag bokade en award-resa (som fanns hos Awardfares) var det enda mönster jag upptäckte att ungefär 10-15% av de som jobbar hos SAS 2-4-1-bokning vill/orkar/har kompetensen för att genomföra en basal bokning.
 

Båtens

Medlem
Håller med! Upplever att det inte alls är samma nivå som det var när man ringde till Tallin. Någon som vet om Tallinn är nedstängt permanent eller bara tillfälligt?
 

ZZZebra

Medlem
I onsdags? men därefter (i går eller i dag) har de ju ändrat reglerna så att de omfattar dina bokningar så du har rätt att boka om.

1:a punkten.

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag bokar om en bonusresa med SAS eller Star Alliance som inte ställs in av flygbolaget?
Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om utan avgift.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 oktober 2021.

Tack, jag fastnade på stycket där det stod om att UD avråder resor. Då finns det hopp och jag skall leta upp nya resor. Tänkte boka nya resor och sedan be dem applicera vouchrarna på de nya resorna. Återkopplar senast i slutet av september om utfallet.
 

Homer

Medlem
Tack, jag fastnade på stycket där det stod om att UD avråder resor. Då finns det hopp och jag skall leta upp nya resor. Tänkte boka nya resor och sedan be dem applicera vouchrarna på de nya resorna. Återkopplar senast i slutet av september om utfallet.


Precis det där försökte jag göra men fick höra att det går inte eftersom vouchern gått ut, det går att ändra datum i befintlig bokning men inte göra nya.
Men frågar du någon annan kanske du får annat besked...
 

Franco

Medlem
Jag ringde idag 08-797 40 40 för att boka Eurobonusresa med Star Alliance och 2-4-1. Jag hade tänkt att använda SAS Travel Voucher för att betala skatterna men killen jag talade med sade att det inte är möjligt. När jag påpekade att jag inte kunde se något om det i villkoren för SAS Travel Vocher fick jag dröja i 20 minuter under tiden som han kollade. När han var åter sade han att det går att betala skatterna för bonusresor med SAS men inte med Star Alliance med SAS Travel Voucher. Någon som har mer information om detta?
 

pswe

Medlem
Jag ringde idag 08-797 40 40 för att boka Eurobonusresa med Star Alliance och 2-4-1. Jag hade tänkt att använda SAS Travel Voucher för att betala skatterna men killen jag talade med sade att det inte är möjligt. När jag påpekade att jag inte kunde se något om det i villkoren för SAS Travel Vocher fick jag dröja i 20 minuter under tiden som han kollade. När han var åter sade han att det går att betala skatterna för bonusresor med SAS men inte med Star Alliance med SAS Travel Voucher. Någon som har mer information om detta?
SAS destinationer har jag för mig de uttrycker det som i vilkoren. Lite tvetydigt då andra bolag kan tänkas flyga till "SAS destinationer" men jag har tolkat det som att de går att använda på SAS egna flygningar och inget annat.
 

fcx

Medlem
Jag ringde idag 08-797 40 40 för att boka Eurobonusresa med Star Alliance och 2-4-1. Jag hade tänkt att använda SAS Travel Voucher för att betala skatterna men killen jag talade med sade att det inte är möjligt. När jag påpekade att jag inte kunde se något om det i villkoren för SAS Travel Vocher fick jag dröja i 20 minuter under tiden som han kollade. När han var åter sade han att det går att betala skatterna för bonusresor med SAS men inte med Star Alliance med SAS Travel Voucher. Någon som har mer information om detta?
Förr i tiden stod det explicit att vouchers inte kunde användas till detta, men den formuleringen är nu borta från T&C.
 

sbbn017

Medlem
Jag ringde idag 08-797 40 40 för att boka Eurobonusresa med Star Alliance och 2-4-1. Jag hade tänkt att använda SAS Travel Voucher för att betala skatterna men killen jag talade med sade att det inte är möjligt. När jag påpekade att jag inte kunde se något om det i villkoren för SAS Travel Vocher fick jag dröja i 20 minuter under tiden som han kollade. När han var åter sade han att det går att betala skatterna för bonusresor med SAS men inte med Star Alliance med SAS Travel Voucher. Någon som har mer information om detta?

Jag fick samma svar när jag frågade för några veckor sen. Han provade även att lägga in den men sa att det inte gick så jag betalade med kort. Några dagar senare när jag skulle använda vouchern för att boka en resa så fick jag ett felmeddelande som sa nåt i stil med att det var slut med pengar på vouchern, vafan tänkte jag och började undersöka lite. Först trodde jag att han hade låst vouchern på något sätt men när jag loggade in för att kolla transaktioner på kortet så hade dom dragit för lite pengar, räknade snabbt och insåg att det dom hade dragit + summan jag hade på vouchern stämde bra med det jag skulle betala i skatter och avgifter :) Han hade alltså lyckats betala skatter och avgifter med vouchern. Kan tillägga det gällde en bonusresa med både SAS och Turkish så ingen renodlad sas-award.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen