Senaste nytt

Agoda - Skojarsite

J1981

Medlem
Någon mer mer erfarenhet av agoda? Hittat två bra deals med dom inför resor nästa år om man kommer iväg.
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Jag har bara goda erfarenheter av Agoda. Bokat många jobb-hotell i Sydostasien genom Agoda, främst i Thailand och Indonesien men även i andra länder. Ofta i mindre städer eller ute på landet där det är ganska jobbigt att boka själv och veta att bokningen verkligen blivit rätt.

Bra kvittofunktion online så att Accounting blir glada (inte alltid fallet med andra handskrivna kvitton jag ibland kom dragandes med från små hotell ute på landet).

Bra cashback genom TPC (US) som trackat automatiskt i åtminstone 80%+ av bokningarna. Resten har TPCs kundtjänst fixat i efterhand.

Är även generellt nöjd med användning av Agodas egen reward-valuta. Bra med dubbel cashback (TPC + Agodas interna). Eller trippel om man räknar med kickback från kreditkortet.

(Jag ser att tidigare diskussion handlat om att jämförelsepriserna är uppblåsta och så är det säkert. Jag förutsätter nästan alltid att det är så på alla hotell-aggregator-sajter.)
 

Davvelavve

Medlem
Använt agoda två gånger, första gången utan problem.
Andra gången sålde dom hotellrum dom inte hade, vilket slutade i att jag hade försökt boka 5 hotell och blivit debiterad men inget hotell hade någon plats. Fick ju tillbaka pengarna efter några långsamma bankdagar.
 

cantona

Medlem
Någon mer mer erfarenhet av agoda? Hittat två bra deals med dom inför resor nästa år om man kommer iväg.
Se till att få bekräftelsen från boendet annars kan du få problem vid incheckningen. Får du inte det så bör du följa upp bokningen. Har hänt mig två gånger att hotellet hävdade att jag inte hade bokning. Har alltid utskrifter på allt men så står man där och allt är fullbokat. Sist vägrade jag betala Agoda som hävdade att allt är ok och banken blev inte glad men det är för en annan tråd.
 

Ping

Medlem
Eftersom vi väckt denna tråd igen.
Agoda är definitivt ingen skojarsite. Har använt dessa ca 10 gånger under några år aldrig varit några problem.

Däremot när man bokar via tredjepart har jag märkt att ens preferenser inte alltid kommer med. Etc om man bokar single room, family room trots att man skriver in 1 person så har hotellet förberett för max antal gäster, far from elevator, high floor, non smooking etc kommer inte alltid med.
 
Toppen