Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maja

Medlem
Vad gäller kring ombokningar med vouchers från 2020 som förlängdes pga Corona? Är det bara att bita i det sura äpplet och gå miste om vouchern men rädda poängen?

Just nu bokad som en ren SAS till LAX i augusti (men vi lär inte komma in i landet), tidigare bokad som Star Alliance till Denpassar.
Ring in och fråga! Det är ingen av oss som kan gissa vilken form kundtjänstmedarbetare är i just när du ringer. Jag fick boka om en resa som skulle ha gått till Tokyo i oktober när det blev schemaändringar och framflyttade flyg på en voucher som har gått ut 2020.

Finns det minsta lilla schemaändring så har du betydligt bättre odds. Då ska du kunna få avboka och få tillbaka din voucher och 30 dagar att boka en ny resa.

De har ju även annonserat att du ska få boka om bonusresor fram till 31/8 så du kanske faller inom den kategorin också, se citat nedan.

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag bokar om en bonusresa med SAS eller Star Alliance som inte ställs in av flygbolaget?

Du kan använda icke utgångna Amex-värdecheckar när du gör en ny bokning.

Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om utan avgift. Ombokningen måste göras via SAS Customer Service, före flygningens avgång. Ombokningen kan endast göras till och från samma destination som den ursprungliga bokningen.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.

Enligt citatet ovan så tycker jag inte det borde vara några som helst bekymmer för din del att boka om till samma destination fast senare.
 

Homer

Medlem

Andree_16

Medlem
Ska till att börja planera min andra bonusresa med barn, första gången var grabben 1 år och det var ju enkelt men nu kommer han vara 4 år och tydligen är han då en egen individ...

Familjen är 2 vuxna, 4 åring och 1 åring - vi har 1st 241 och strax över 165k poäng samt EBG. Finns det några trix att tänka på här när det gäller poängresor? Vi tittar på USA och vill flyga business. Eller blir det att vi kommer behöva betala fullpris för en av oss?

EDIT - finns det någonstans ett sätt att se om man har flera 241? Varit lite off på det här ett tag...
 

palmen

Moderator
Ska till att börja planera min andra bonusresa med barn, första gången var grabben 1 år och det var ju enkelt men nu kommer han vara 4 år och tydligen är han då en egen individ...

Familjen är 2 vuxna, 4 åring och 1 åring - vi har 1st 241 och strax över 165k poäng samt EBG. Finns det några trix att tänka på här när det gäller poängresor? Vi tittar på USA och vill flyga business. Eller blir det att vi kommer behöva betala fullpris för en av oss?

EDIT - finns det någonstans ett sätt att se om man har flera 241? Varit lite off på det här ett tag...
Poängen räcker om ni flyger sas, borde bli 150k poäng. Flyger ni star alliance blir det fullpris för barnet och totalt 260k poäng.

Du måste ringa sas för att få ett "säkert" svar på antal vouchers, vad som visas på hemsidan är lotto.
 

jonten

Medlem
2 små rookie frågor. Har resa till USA på tisdag, den blir ju så klart inte av. Bokad med 241 som gick ut förra året.
Avbokning ger mig skatter och poäng tillbaka, men inte vocuher.
1 De erbjuder mig att boka om till senare resa, samma namn och resmål. Polarn som skulle varit med kommer inte att kunna följa med, kan jag boka om och sen ändra namn om låt säga någon månad när jag hittat annan polare (kostnad?)?

2 De gjorde en förändring på resan, typ 15 minuter. Hur mycket krävs för att jag skall få rätten på min sida, de hävdade att det var för liten förändring (vilket jag kan hålla med om)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
2 små rookie frågor. Har resa till USA på tisdag, den blir ju så klart inte av. Bokad med 241 som gick ut förra året.
Avbokning ger mig skatter och poäng tillbaka, men inte vocuher.
1 De erbjuder mig att boka om till senare resa, samma namn och resmål. Polarn som skulle varit med kommer inte att kunna följa med, kan jag boka om och sen ändra namn om låt säga någon månad när jag hittat annan polare (kostnad?)?

2 De gjorde en förändring på resan, typ 15 minuter. Hur mycket krävs för att jag skall få rätten på min sida, de hävdade att det var för liten förändring (vilket jag kan hålla med om)
2) Jag har haft mindre ändringar än 15 min och fått ändra gratis. Kör en HUCA är mitt råd.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Morgan

Medlem
Känner mig som en riktig rookie. Har 150 000 poäng och Amexvoucher. Försöker boka Stockholm-Köpenhamn-Newark dit och Chicago-Stockholm hem för 2. Finns två platser i Business Class på alla flyg, men står att jag inte har "tillräckligt med poäng", inget ändras när jag trycker på applicera vouchern-knappen. Vad gör jag för fel?

Gör jag en testbokning för t.ex. en person funkar det och vouchern appliceras i steget efter, men kan inte nå det steget eftersom jag inte har 200 000 poäng?
 
Känner mig som en riktig rookie. Har 150 000 poäng och Amexvoucher. Försöker boka Stockholm-Köpenhamn-Newark dit och Chicago-Stockholm hem för 2. Finns två platser i Business Class på alla flyg, men står att jag inte har "tillräckligt med poäng", inget ändras när jag trycker på applicera vouchern-knappen. Vad gör jag för fel?

Gör jag en testbokning för t.ex. en person funkar det och vouchern appliceras i steget efter, men kan inte nå det steget eftersom jag inte har 200 000 poäng?
Det kan strula ibland. Ring in istället
 

Judas kiss

Medlem
Min rutt YYZ-LIM, LIM-YYZ-CPH i november är cancelled, får se vad man får för erbjudande när man ringer in(ett par ggr) om det är att man kan ändra resmål eller bara hitta nya datum(troligtvis). Har en fräsch inbokad resa i mars till Thailand och intervallet nov-mars var perfekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen