Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Berglund

Medlem
Då får vi återigen svart på vitt att chatflights ljuger.

Joe Biden sade inte alls att de skulle öppna upp. Han nämnde att man skulle ”titta på frågan” inom de närmaste dagarna. Det där är bara oseriöst trams och ren lögn från ett desperat bolag som försöker skaka fram lite business.
 

igelkotten

Medlem
Det beror nog på vem man frågar. Men för oss med lite koll så hoppas jag att folk vet bättre. Tämligen dålig timing på reklamutskick som baserades på en gissning som nu visat sig vara helt felaktig.

Precis varenda påstående i deras mejlutskick är ju fel, lögn eller missvisande.

Om USA öppnar upp bör det väl leda till ett ökat antal avgångar och aningen större utbud av awardplatser, men också så klart en mycket större efterfrågan på dessa.

Jag har dock svårt att se att bolagen skulle strama åt antalet awardplatser, men jag kanske har missat något här?
 

Senator

Moderator
Missvisande reklam är aldrig bra. Bolaget ChatFlights har uppenbarligen få fans på Businessclass.se. Det är ganska förståelig både på grund av historia och målgrupp.

Kanske är det dock tiden för lite empati och sympati för alla verksamheter inom resebranschen oavsett hur man känner för ett specifikt bolag? Det kan inte vara lätt att vara verksam inom branschen när man svänger mellan hopp och förtvivlan varje dag.

Jag försöker inte försvara ChatFlights på något sätt. Jag är bara orolig över att jag upplever att forumet har successivt förlorat en förmåga att se saker i en större sammanhang/perspektiv, med empatisk/sympatisk förmåga och med väldigt egocentriska glasögon ju längre pandemin har pågått. Tankar på anhöriga för avlidna, de stackars hjältar inom vården som vi har satt under ett sådant press är helt bortblåsta.

För mig har BCs styrka under alla år varit medlemmar och medmänsklighet. Låt inte krisen förändra det är mitt högst personliga önskemål.
 

Mr Carter

Medlem
Jag befinner mig i Florida sedan några veckor tillbaka. Så länge kurvorna av nya fall pekar uppåt i den omfattning som sker nu och antalet fullt vaccinerade bara når upp i knappt 50% tror jag (högst personlig åsikt) det kommer att dröja innan USA öppnar upp för ESTA-länderna m.fl.

På nyheterna diskuteras smittspridningen flitigt samt de nya rekommendationerna från CDC där man nu också rekommenderar mask för fullt vaccinerade personer i områden med höga smittotal. CDC menar att delta-varianten är lika smittsam som bl.a. vattkoppor, spanska sjukan, smittkoppor, ebola (har ingen aning hur smittsamma dessa virus är i relation till andra).

CDC hänvisar också till några i evenemang i Provincetown (MA) där 469 nya fall registrerades och 74% var vaccinerade personer men som ändå blev smittade. Så länge som ökningen ser ut som den gör nu tror jag som sagt att det kommer att dröja innan reserestriktionerna ändras, men vad vet jag om hur diskussionerna går i Washington.
 

ARN-MIA

Medlem
Jag befinner mig i Florida sedan några veckor tillbaka. Så länge kurvorna av nya fall pekar uppåt i den omfattning som sker nu och antalet fullt vaccinerade bara når upp i knappt 50% tror jag (högst personlig åsikt) det kommer att dröja innan USA öppnar upp för ESTA-länderna m.fl.

På nyheterna diskuteras smittspridningen flitigt samt de nya rekommendationerna från CDC där man nu också rekommenderar mask för fullt vaccinerade personer i områden med höga smittotal. CDC menar att delta-varianten är lika smittsam som bl.a. vattkoppor, spanska sjukan, smittkoppor, ebola (har ingen aning hur smittsamma dessa virus är i relation till andra).

CDC hänvisar också till några i evenemang i Provincetown (MA) där 469 nya fall registrerades och 74% var vaccinerade personer men som ändå blev smittade. Så länge som ökningen ser ut som den gör nu tror jag som sagt att det kommer att dröja innan reserestriktionerna ändras, men vad vet jag om hur diskussionerna går i Washington.
Håller med! Det som jag tyckte var skrämmande var att antalet fall som blev smittade trots vaccinering var så hög. Vaccinet fungerar och färre personer dör, men antalet som insjuknar i nya Delta varianten är otroligt hög. Har sedan en vecka tillbaka blivit mer orolig för barnen som är ovaccinerade. Hoppas det kommer mer positiva nyheter snart igen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen