Senaste nytt

Skicka pengar till Asien och Bali?

MLG55

Medlem
Jag har tänkt skicka ett litet bidrag till min vän som bor på Bali och som har det riktigt svårt just nu.
Då han alltid tagit hand om mig när jag varit på besök och blivit en kär vän, så tänkte jag hjälpa honom och hans familj med lite pengar tills läget stabiliserar sig igen.

Jag har aldrig skickat pengar utomlands och vet inte det bästa sättet att göra det på, så därför vänder jag mig till er som kanske har kunskap om det och att kunna minimera så att merparten av pengarna inte blir en dyr avgift.

Jag har i dagsläget detta att använda mig av.
(vet dock inte vad min vän har, då han ännu inte vet någonting om min hjälp)
Revolut
Curve
Paypal
Nordea
Handelsbanken

Någon som vet hur jag bäst ska gå tillväga för att minimera avgifter och vad han kan tänkas behöva? Har försökt googla mig fram men blir inte riktigt klok på det:rolleyes:

Tacksam för hjälp!
 

Thornado

Medlem
Nu har jag aldrig skickat pengar till just Indonesien, men under förutsättning att han har ett bankkonto med IBAN-nummer så borde Wise (wise.com, det som tidigare hette TransferWise) vara ett bra alternativ. De har väldigt låga avgifter för internationella överföringar.
 

Davvelavve

Medlem
PayPal kan man ju skicka enkelt om han har ett konto. Då kan du skriva i hans email bara och skicka. Borde inte vara några avgifter.
 

andersl

Medlem
Använder alltid Wise (fd Transferwise) när jag för över pengar till egna och andras konton på Bali.
Du behöver bara mottagarens bank och kontonummer, det går snabbt, pengarna framme samma dag, bra kurs och låga avgifter.
Och ger dessutom Eurobonus poäng om du betalar med SAS Mastercard, Wise tar tyvärr inte Amex.
 

MLG55

Medlem
Använder alltid Wise (fd Transferwise) när jag för över pengar till egna och andras konton på Bali.
Du behöver bara mottagarens bank och kontonummer, det går snabbt, pengarna framme samma dag, bra kurs och låga avgifter.
Och ger dessutom Eurobonus poäng om du betalar med SAS Mastercard, Wise tar tyvärr inte Amex.
Ojdå! :D det där lät riktigt bra, med lite bonus till mig också :rolleyes:

Kollade lite på western union också, någon med erfarenhet från det?
 

pep

Medlem
....Kollade lite på western union också, någon med erfarenhet från det?
Western Union er meget sikre og Outlets findes overalt i 3djelande. Men vekselkursen der benyttes kan vaere meget ufordelagtig (i forhold til Exchange Bureaus). Det bedste er cash og isaer USD, hvis du har mulighed for at faa kontanter derud.
 
Toppen