Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Tog färja mellan Helsingborg och Helsingör häromdagen. På danska sidan gällde det att visa vaccinbevis eller covidbevis. Men på svenska sidan ingen kontroll :)

5cc27f70601edbd11bf016682fe32367.jpg
 

NyfikenGrau

Medlem
Nu verkar det klart,från och med måndag får EU medborgare komma in i UK om de är fullvaccinerade.

1. Det gäller preliminärt bara England som jag förstår det?

It is not yet known whether other UK nations will adopt the same changes. Earlier, Scottish First Minister Nicola Sturgeon said talks on travel were taking place between the four nations.

Welsh First Minister Mark Drakeford said Wales would reflect the changes, subject to more information about how approved jabs would be verified.


2. Trots att man slipper karantän blir det knappast som att resa som vanligt vad det verkar:

  • Travellers will still take a pre-departure test, and a PCR test on or before day two after arrival
Covid: No quarantine for fully jabbed US and EU travellers to England - BBC News
 

trekker

Medlem
1. Det gäller preliminärt bara England som jag förstår det?

It is not yet known whether other UK nations will adopt the same changes. Earlier, Scottish First Minister Nicola Sturgeon said talks on travel were taking place between the four nations.

Welsh First Minister Mark Drakeford said Wales would reflect the changes, subject to more information about how approved jabs would be verified.


2. Trots att man slipper karantän blir det knappast som att resa som vanligt vad det verkar:

  • Travellers will still take a pre-departure test, and a PCR test on or before day two after arrival
Covid: No quarantine for fully jabbed US and EU travellers to England - BBC News
Stämmer, fel av mig. Men jag har svårt att se hur de ska kontrollera det i Skottland t ex om du anländer med en inrikesflight från London, eller kommer med tåget eller med bil.
 

Kimmen00

Medlem
1. Det gäller preliminärt bara England som jag förstår det?

It is not yet known whether other UK nations will adopt the same changes. Earlier, Scottish First Minister Nicola Sturgeon said talks on travel were taking place between the four nations.

Welsh First Minister Mark Drakeford said Wales would reflect the changes, subject to more information about how approved jabs would be verified.


2. Trots att man slipper karantän blir det knappast som att resa som vanligt vad det verkar:

  • Travellers will still take a pre-departure test, and a PCR test on or before day two after arrival
Covid: No quarantine for fully jabbed US and EU travellers to England - BBC News

Då blir inge UK på länge då.. Test innan samt efter anländning trots fullvaxad? Nej tack.
 

Fredrik

Medlem
Jag håller på sätt och vis med er men jag föredrar att tänka på detta som ett steg i rätt riktning. Det gör det också lättare för den som faktiskt behöver åka dit.
 
Toppen