Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

korthoga

Medlem
Hej,

Jag tänkte åka till San Francisco i december från Köpenhamn. Jag har en Amex 2-4-1 och poäng så det räcker.
När jag loggar in ser jag min kupong men den går inte att applicera på flygen och de kostar typ 260 000 poäng. Hade för mig att det skulle kosta 100k i business. Släpps biljetterna senare eller finns de kanske inte?
Skulle någon kunnig kanske kunna hjälpa mig?
15-20 december 2021. 2 pers. Gärna business. 100k poäng.
 

Syversen

Medlem
Hej,

Jag tänkte åka till San Francisco i december från Köpenhamn. Jag har en Amex 2-4-1 och poäng så det räcker.
När jag loggar in ser jag min kupong men den går inte att applicera på flygen och de kostar typ 260 000 poäng. Hade för mig att det skulle kosta 100k i business. Släpps biljetterna senare eller finns de kanske inte?
Skulle någon kunnig kanske kunna hjälpa mig?
15-20 december 2021. 2 pers. Gärna business. 100k poäng.

Du tittar troligen på vanliga platser som kan köpas för poäng, inte bonusplatser.
 
Hej,

Jag tänkte åka till San Francisco i december från Köpenhamn. Jag har en Amex 2-4-1 och poäng så det räcker.
När jag loggar in ser jag min kupong men den går inte att applicera på flygen och de kostar typ 260 000 poäng. Hade för mig att det skulle kosta 100k i business. Släpps biljetterna senare eller finns de kanske inte?
Skulle någon kunnig kanske kunna hjälpa mig?
15-20 december 2021. 2 pers. Gärna business. 100k poäng.

SAS business award availability - Travel hacks
 

pycko

Medlem
Bonusplatserna släpps tidigast 330 dagar innan avresa, platserna till Kalifornien brukar i princip ta slut samma dag som de släpps.
 

Canadien

Medlem
SAS har tidigare haft grayouts 15Dec-10Jan ca, d v s det släpps inga platser 330 dagar innan, men kan komma senare. Nu i år släpptes det dock en del, minns inte om SFO var med men det var ju för 6 månader sedan så de 2 platser i business som släppts är slut sedan länge. Just nu släpper SAS för Juni 2022 så där finns ett par datum med alla 2 platserna kvar. Se länken i förra inlägget för hela listan.
 

korthoga

Medlem
Då verkar det inte finnas några amexbiljetter kvar då. Finns det något vis som gör att man kan lösa poäng på ena hållet med Amexreward och kontant på andra hållet? Är inte sugen på att bränna 120k poäng. På deras sida så är det aningen eller.
 

palmen

Moderator
Då verkar det inte finnas några amexbiljetter kvar då. Finns det något vis som gör att man kan lösa poäng på ena hållet med Amexreward och kontant på andra hållet? Är inte sugen på att bränna 120k poäng. På deras sida så är det aningen eller.
Det är inte amex biljetter utan award som alla kan boka. Ska du åka dessa datum får du nog ringa in och hoppas det finns något med Star Alliance, kostar 130k poäng tur och retur per person innan applicering av voucher.
Betala enkel biljett cash brukar oftare vara dyrare än att köpa tur och retur när det handlar om resor från Europas till USA.
 

Penguin

Medlem
Vad gäller kring ombokningar med vouchers från 2020 som förlängdes pga Corona? Är det bara att bita i det sura äpplet och gå miste om vouchern men rädda poängen?

Just nu bokad som en ren SAS till LAX i augusti (men vi lär inte komma in i landet), tidigare bokad som Star Alliance till Denpassar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen