Senaste nytt

Saknar bokningsbekräftelse från Lufthansa + tips på hur man lägger in EB-nummer i efterhand

Maja

Medlem
Gjorde två bokningar hos Lufthansa igår under deras kampanj - https://www.lufthansa.com/se/en/local-page/companion-special-in-business-class?flightQuery.adults=2

Har dock ej fått någon bokningsbekräftelse eller kvitto! Har självklart kollat att e-postadressen är korrekt angiven.

Fler som råkat ut för att ni ej för något mail från Lufthansa efter genomförd bokning?

Har självklart PNR-nr och har själv gått in i efterhand och laddat ner kvitto etc. men blir förundrar varför inget mail kommer. Har också kollat SPAM-korgen och finns inget där.

Behöver även tips på hur jag i efterhand lägger in min mammas EB-nummer? Fick bara error igår när jag gjorde bokningen att namnet inte överensstämde med bokningen. Det som kan strula är om om hon har ett bindestreck i sitt efternamn eller ej. Enligt EB-uppgifterna så är det med bindestreck = AA-BB och det var även så jag hade skrivit i det men Lufthansa returnerade bara ett error.

Testade med AA BB och även det blev error.

Har nu skickat in till SAS om namnändring enligt passet då det står AA BB där och även så vi tillslut bokade flygbiljetten, men högst oklart från SAS sida om de ens har mottagit ansökan om namnändring. Har även försökt lägga till hennes mobilnummer som saknas i hennes profil men får bara till svar att det blev fel och att jag ska prova igen. Det har vi nu gjort ett antal gånger utan att det fungera.

är det bara SAS dåliga IT-system som lever loppan ang. hennes konto, eller?
 

adhoc76

Medlem
Fler som råkat ut för att ni ej för något mail från Lufthansa efter genomförd bokning?

Ja det har hänt mig. Då handlade det om att betalningen (som hade gått igenom och var synlig i mitt kontoutdrag) av något skäl behövde kontrolleras på deras sida. Dröjde ett par dagar sen kom mailet.
 

Enhet

Medlem
För att lägga till Eurobonus är det förmodligen det mest enkla och snabbaste sättet att chatta med deras kundtjänst, antingen via https://www.lufthansa.com/se/en/help-and-contact eller Facebook (Aanmelden bij Facebook men du behöver komma ifrån roboten "Elisa" och brukar räcka med att skriva "chat with a human" eller liknande.

Jag trodde att man inte längre kunde lägga till annat än Miles & More vid bokning sedan något år tillbaka men testade nu och är tydligen när man är inloggad (via M&M?) som övriga alternativ försvinner och man måste kontakta kundtjänst för övriga program.
 

Maja

Medlem
Ja det har hänt mig. Då handlade det om att betalningen (som hade gått igenom och var synlig i mitt kontoutdrag) av något skäl behövde kontrolleras på deras sida. Dröjde ett par dagar sen kom mailet.
Tack för återkopplingen! Då får jag vänta och se om den där bokningsbekräftelsen kommer. Ser att pengarna är reserverade och kan komma åt bokningen genom att själv skriva in bokningsbekräftelsen så att säga.

@Enhet Tack! Ska testa dina olika tips för att få till det hela! :)

@cnord Testade detta och fick till svar Secured PNR. :eek:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Juancarlos

Medlem
Nu när jag skulle kontrollera en Lufthansa bokning jag gjort på 2 för 1- kampanjen så kan inte jag heller hitta PNR numret. Även våra biljett nummer är dolda. Har bara ett kvitto, men inget som refererar till vår faktiska bokning. Chattboten loppar bara runt mig och kommer inte vidare utan bokningsreferens eller biljettnummer. Att live chatta är tydligen inte möjligt just nu. Bokningen gjordes 3:e februari. Någon som har något kreativt tips eller ska jag bara sitta lugnt i båten?

EDIT insåg att jag skulle lagt denna i en annan under rubrik då jag saknar PNR nummer. Moderator får gärna flytta detta inlägg
 

Juancarlos

Medlem
Nu när jag skulle kontrollera en Lufthansa bokning jag gjort på 2 för 1- kampanjen så kan inte jag heller hitta PNR numret. Även våra biljett nummer är dolda. Har bara ett kvitto, men inget som refererar till vår faktiska bokning. Chattboten loppar bara runt mig och kommer inte vidare utan bokningsreferens eller biljettnummer. Att live chatta är tydligen inte möjligt just nu. Bokningen gjordes 3:e februari. Någon som har något kreativt tips eller ska jag bara sitta lugnt i båten?

EDIT insåg att jag skulle lagt denna i en annan under rubrik då jag saknar PNR nummer. Moderator får gärna flytta detta inlägg

Lyckades komma i kontakt med Lufthansas support avdelning som efter kontrollfrågor gav mig min PNR. Slutet gott allting gott :)
 

igelkotten

Medlem
Nu när jag skulle kontrollera en Lufthansa bokning jag gjort på 2 för 1- kampanjen så kan inte jag heller hitta PNR numret. Även våra biljett nummer är dolda. Har bara ett kvitto, men inget som refererar till vår faktiska bokning. Chattboten loppar bara runt mig och kommer inte vidare utan bokningsreferens eller biljettnummer. Att live chatta är tydligen inte möjligt just nu. Bokningen gjordes 3:e februari. Någon som har något kreativt tips eller ska jag bara sitta lugnt i båten?

EDIT insåg att jag skulle lagt denna i en annan under rubrik då jag saknar PNR nummer. Moderator får gärna flytta detta inlägg

I bokningsflödet finns det en liten ruta man klickar i om man INTE vill få sitt PNR skickat. Antingen buggade systemet eller så råkade du klicka i den rutan :)
 
Toppen